محققان می گویند؛ خوردن ۵ تا ۶ آلو در روز از پوکی استخوان جلوگیری می کند

به گزارش آنی غذا، بر مبنای تحقیقات جدید، گنجاندن آلو در رژیم غذایی روزانه امکان دارد به سلامت استخوان کمک نماید.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، پوکی استخوان، یا از دست دادن توده و تراکم استخوان، بخصوص در افراد بالای ۵۰ سال رخ می دهد که منجر به افزایش ریسک شکستگی می شود.
یک مطالعه جدید از جانب محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان داده است که خوردن ۵ تا ۶ آلو خشک در روز می تواند توده و تراکم استخوان را حفظ نموده و از ابتلاء به پوکی استخوان جلوگیری نماید.
همین محققان در مطالعه دوم دریافتند که از دست دادن سلامت استخوان با فرآیندهای التهابی در بدن مرتبط می باشد و آلو خشک بعنوان ضد التهاب شناخته شده است.
پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان های فرد تراکم و جرم خویش را از دست می دهند و احتمال شکستگی استخوان ها افزایش خواهد یافت.
نیمی از زنان بالای ۵۰ سال و از هر چهار مرد یک نفر در معرض خطر شکستگی استخوان قرار دارند. از دست دادن توده و تراکم استخوان می تواند در هر سنی رخ دهد. با این وجود، پوکی استخوان در بین افراد مسن شایع تر است. پوکی استخوان بیشتر در زنان یائسه رخ می دهد.
استخوان های لگن، مهره های نخاعی و مچ دست شایع ترین محل شکستگی استخوان به علت پوکی استخوان هستند، باآنکه امکان دارد در هر استخوانی رخ دهند. برای افراد مسن، شکستگی های لگن می تواند بسیار شدید باشد.
دکتر «مری جین سوزا»، سرپرست تیم تحقیق، تصریح کرد: «التهاب امکان دارد عامل مهمی برای از دست دادن استخوان بعد از یائسگی و یک هدف بالقوه برای درمان های تغذیه ای باشد.»
او اظهار داشت: «آخرین تحقیقات ما بزرگترین کارآزمایی را با گروهی متشکل از بیشتر از ۲۰۰ زن یائسه جهت بررسی ارتباط بین آلو خشک و سلامت استخوان نشان داده است.»
وی در ادامه اضافه کرد: «مطالعه ما نخستین مطالعه ای است که نشان داده است مصرف فقط ۵ تا ۶ آلو خشک در روز از کاهش تراکم استخوان در لگن جلوگیری می کند، جایی که بیشترین نگرانی برای مردان و زنان مسن است چونکه شکستگی های لگن معمولا منجر به بستری شدن در بیمارستان و کاهش کیفیت زندگی می شود.»
اگرچه لزوماً معلوم نیست که چه چیزی در آلو خشک وجود دارد که این اثر مطلوب را بر سلامت استخوان ها به همراه دارد، اما این میوه کامل حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی مهم برای استخوان ها، همچون پتاسیم، مس، و ویتامین K است. آلو همینطور حاوی پلی فنول است؛ ترکیباتی بیواکتیوی که به نظر می آید در تشکیل استخوان نقش دارند.