محققان استرالیایی می گویند؛ رژیم غذایی و ورزش به تنهایی به طول عمر بیشتر کمک نمی کنند

آنی غذا: یک مطالعه جدید نشان میدهد که برای طولانی تر شدن عمر، افراد باید هم سالم غذا بخورند و هم بطور منظم ورزش کنند.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر به نقل از هلث لاین، در صورتیکه یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم بطور مستقل فواید زیادی برای سلامتی دارند، اما این مطالعه اشاره می کند که بیشترین کاهش خطر مرگ و میر ناشی از ترکیب رژیم غذایی و ورزش با هم است.
یافته ها نشان میدهد که حتی میزان بالای ورزش نمی تواند بطور کامل مضرات یک رژیم غذایی نامناسب را جبران کند.
یک رژیم غذایی سالم نمی تواند با اثرات سبک زندگی بی تحرک روبرو شود، همانطور که ورزش منظم نمی تواند عادات غذایی نادرست را خنثی کند.
این مطالعه جدید نشان میدهد که ورزش و رژیم غذایی سالم می توانند بطور جداگانه خطر کلی مرگ و میر را کاهش دهند، اما بیشترین کاهش خطر ناشی از انجام هر دو باهم است.
نتایج نشان میدهد کسانی که مرتب ورزش می کنند و تغذیه سالمی دارند، با کمترین خطر مرگ و میر روبرو هستند.
به گفته پژوهشگران، این یافته ها اهمیت رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم را برجسته می کند. پژوهشگران می گویند: «پیروی از یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی کافی برای کاهش بهینه خطر مرگ و میر ناشی از همه علل، بیماریهای قلبی عروقی و سرطان های مربوط به چاقی مهم است».
برای این مطالعه، پژوهشگران داده های سلامت و ورزش ۳۴۶، ۶۲۷ فرد را در طول ۱۱ سال ارزیابی کردند.
آنها میزان تمرینات ورزشی هر شرکت کننده در یک هفته را به همراه شدت فعالیت بدنی آنها پیگیری کردند. تیم همین طور عادات غذایی شرکت کنندگان را دنبال کرد.
در طول مدت مطالعه، ۱۳، ۸۶۹ شرکت کننده جان خودرا از دست دادند؛ ۲۶۵۰ نفر به سبب بیماری قلبی و ۴۵۲۲ نفر به سبب سرطان های در رابطه با چاقی.
تیم تحقیق دریافت که هر نوع ورزش منظم با کاهش خطر مرگ و میر مرتبط می باشد و کسانی که هم خوب غذا می خورند و هم ورزش می کنند با کمترین خطر مرگ روبرو هستند.
علاوه بر این، در صورتیکه ورزش و رژیم غذایی بطور مستقل با کاهش خطر مرگ و میر مرتبط هستند، سطوح بالای ورزش نمی تواند بطور کامل مضرات یک رژیم غذایی نامناسب را کم کند.
«ملودی دینگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه سیدنی استرالیا، اظهار داشت: «در مطالعه ما، کسانی که رژیم غذایی باکیفیت پایین داشتند و فعال بودند، هنوز خطر مرگ و میرشان به میزان قابل توجهی نسبت به کسانی که رژیم غذایی باکیفیت پایین داشت و غیرفعال بودند، کمتر بود.»
یافته ها نشان میدهد که برای به حداقل رساندن خطر کلی مرگ و میر، افراد باید رژیم غذایی سالم داشته باشند و بطور منظم ورزش کنند.

منبع: