اسامی داروهای بدون نسخه که بیمه شدند

به دنبال اصلاح سیاست های ارزی دارو و اجرای طرح «دارویاری» در کشور، داروهای «بدون نسخه» هیچ نوع تغییر قیمتی نداشتند و حتی ۱۱۹ قلم از آنها مشمول پوشش بیمه ای شدند و بدین سان بیماران در صورت مراجعه با نسخه به داروخانه جهت دریافت این داروها، شاهد کاهش قیمت آنها نسبت به پیش از اجرای طرح خواهند بود.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، بامدادان ۲۳ تیر وزیر بهداشت از شروع طرح «دارویار» خبر داد؛ طرحی که در جهت اصلاح سیاست های ارزی دارو و افزایش دسترسی مردم به آن اجرا و خط قرمز آن نیز هرگونه افزایش پرداختی از جیب بیماران، عنوان شد.
«دارویاری» از داروهای تولید داخل شروع شد و برهمین اساس هم فعلا تغییری متوجه داروهای وارداتی و همین طور تجهیزات پزشکی نیست. در میان داروهای تولید داخل نیز «داروهای بدون نسخه» و «داروهای تحت لیسانس» هیچ نوع افزایش قیمتی را از شروع زنجیره نداشتند. بدین سبب این داروها نیز با قیمت قبل در داروخانه ها عرضه می شوند.
البته تاکید می شود که در میان داروهایی که تغییر قیمت داشتند این تغییر قیمت برای دولت و بیمه ها بوده است و مردم هیچ نوع افزایش پرداختی را نسبت به پیش از اجرای این طرح متحمل نخواهند شد و مسئولان بارها تاکید نمودند که این مساله خط قرمز دولت و وزارت بهداشت برای اجرای طرح دارویاری است.
یکی از اقداماتی که در امتداد دارویاری انجام شد، پوشش بیمه ای و کاهش قیمت ۱۱۹ قلم از داروهای بدون نسخه معروف به OTC است؛ بطوریکه این داروها نه فقط هیچ نوع تغییر قیمتی نسبت به قبل نداشتند، بلکه ۱۱۹ قلم از پرمصرف ترین های آنها مشمول پوشش بیمه ای شدند و بدین سان بیماران در صورت مراجعه با نسخه به داروخانه جهت دریافت این داروها، حتی شاهد کاهش قیمت هم نسبت به پیش از اجرای طرح خواهند بود.
لیست کامل داروهای بدون نسخه که تحت پوشش بیمه قرار گرفتند را در پی مشاهده می کنید: