یك متخصص تغذیه عنوان كرد؛ مصرف چغندر به بهبود عوارض دیابت کمک می نماید

به گزارش آنی غذا عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه با اشاره به وجود مقدار بسیار زیاد آنتی اکسیدان در چغندر، اظهار داشت: چغندر به بهبود خیلی از عوارض ناشی از دیابت کمک می نماید.

سمیرا ربیعی عضو هیئت علمی دانشگاه با عنوان این مطلب که قند موجود در چغندر موجب افزایش ناگهانی قند خون نمی گردد، اضافه کرد:
به گفته وی، میزان قند موجود در چغندر در مقایسه با سایر سبزیجات بالاتر است اما به سبب اینکه اندیس و بار گلیسمی آن بالا نیست، بعد از خوردن، قند آن به آرامی وارد جریان خون فرد شده و موجب افزایش ناگهانی قند خون نمی گردد، البته به شرط آن که هنگام پخت از افزودن شکر به چغندر خودداری شود.
ربیعی با اشاره به مزایای مصرف این ماده غذایی اشاره کرد: چغندر دارای محتوای بالای آنتی اکسیدان است که باتوجه به این محتوای بالای آنتی اکسیدانی به بهبود خیلی از عوارضناشی از دیابت نظیر لطمه های بینایی، عصبی و قلبی عروقی در افراد مبتلا به این بیماری کمک می نماید.
عضو هیئت علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باتوجه به اگزالات و پتاسیم بالای موجود در چغندر، اشاره کرد: به سبب بالا بودن میزان اگزالات و پتاسیم در چغندر به بیماران دیابتی که مبتلا به سنگ کلیه و نارسایی های کلیوی هستند باید در مصرف چغندر احتیاط کنند.

منبع: