انتقال هوایی کبد از زاهدان به تهران برای نخستین بار

به گزارش آنی غذا سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها با اشاره به اینکه انتقال هوایی کبد از زاهدان به تهران برای نخستین بار انجام شد، اظهار داشت: این اهدا با ایثار و فداکاری خانواده اهدا کننده ۵۰ ساله که به دلیل سکته قلبی، گرفتار مرگ مغزی شده بود صورت گرفت.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر امیرحسام علیرضایی، اظهار داشت: با همکاری دکتر محسن زاده از واحد فراهم آور بیمارستان امام خمینی (ره) تهران و کسب رضایت خانواده ایثارگر بلافاصله عملیات انتقال عضو پیوندی ساعت ۱۰: ۳۰ شب شروع شد.
وی افزود: با اعزام تیمی از بیمارستان امام خمینی (ره) تهران به بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان عمل جداسازی عضو پیوندی انجام و کبد این قهرمان جهت پیوند با همکاری اورژانس هوایی کشور به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد.
علیرضایی اضافه کرد: این عملیات سخت به صورت گروهی و هماهنگی بین سازمانی وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی تهران و زاهدان، سازمان اورژانس و اورژانس هوایی کشور و تیم جراح مجموعه بیمارستانی امام خمینی (ره) و با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها جهت نجات جان یک بیمار با موفقیت صورت گرفت.
سرپرست مرکز مدیریت پیوند اظهار نمود: کبد این قهرمان به بیمار ۵۵ ساله ای پیوند زده شد و پیوند دو کلیه این قهرمان هم در بیمارستان زاهدان نجات بخش جان دیگر هموطنانمان شدند.
علیرضایی از خانواده اهدا کننده و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و تیم فراهم آوری آن دانشگاه در جهت حیات بخشی به جان افراد دیگر تجلیل نمود و اظهار داشت: از خانواده مرحوم تشکر و قدردانی می نماییم که در جهت حیات به افراد دیگر، از اعضای بدن عزیز خویش را گذشتند.
بنابر اعلام وبدا، وی اظهار داشت: این ایثار ارزش والایی دارد و باید تا می توانیم در جهت این گونه اقدامات و گسترش این نوع خیرات در جامعه تلاش نماییم تا درد و رنج بیماران کاهش پیدا کند.

منبع: