وزیر بهداشت خبر داد: آمادگی کامل مراکز درمانی کشور برای مقابله با امیکرون

به گزارش آنی غذا خراسان رضوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: هم اکنون مراکز درمانی  کشور و کارکنان تمام بیمارستان ها برای مقابله با امیکرون در آمادگی ۱۰۰ درصدی به سر می برند.

دکتر بهرام عین الهی در حاشیه بهره برداری از بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی ولایت در گفتگو با خبرنگاران اضافه کرد: در مدیریت مقابله با موج ششم کرونا در کشور با سویه امیکرون به صورت قرارگاهی عمل می شود و همه مشکلات و برنامه ریزی ها رصد و بررسی شده و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا قانونی و قابلیت اجرایی دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: راه اصلی مقابله با امیکرون مقاوم کردن مردم از راه واکسیناسیون است. هم اکنون اغلب افراد این بیماری را به صورت خفیف و با علایم شبیه سرماخوردگی تجربه می کنند.

عین الهی تصریح کرد: واکسیناسیون ویروس امیکرون رااز بین نمی برد اما می تواند از شدت بیماری و مرگ و میر آن بکاهد.

وزیر بهداشت در ادامه بیان نمود: از همین رو در طول پنج ماه ۱۳۴ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است که رقم خوب و بالایی است.

عین الهی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به افتتاح بیمارستان ولایت در مشهد اظهار داشت: این بیمارستان هوشمند و اتوماتیک در عرضه خدمات با دستور مقام معظم رهبری و کمک های ایشان راه اندازی شده است.

وی افزود: در در این مجموعه درمانی در چارچوب عرضه خدمات هوشمند خیلی از معاینات و اقدامات به صورت الکترونیکی و بدون کاربرد کاغذ و نسخه صورت خواهد گرفت. امیدواریم این خدمات در تمام کشور گسترش یابد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وی تصریح کرد: راه اندازی بیمارستان ها و مراکز درمانی در مناطق مختلف کشور در جهت اجرای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت است که این طرح در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور اخیرا در مشهد رونمایی گردید.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی پیرامون تخصیص اعتبار به طرح راه اندازی بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در حاشیه شهر مشهد اظهار داشت: تخصیص اعتبار این گونه طرح ها در چارچوب سفرهای استانی ریاست جمهوری انجام می شود که امیدواریم در مسافرت ایشان به مشهد و خراسان رضوی شاهد آن باشیم.

صبح امروز بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی ولایت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد به بهره برداری رسید.

منبع: