مدیر شبكه بهداشت نوشهر: بیمارستان نوشهربا کمبود پزشک متخصص مواجه می باشد

به گزارش آنی غذا، مازندران مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر ضمن اشاره به کمبود پزشک متخصص و بیهوشی در تنها بیمارستان دولتی نوشهر اظهار داشت: مردم از نحوه خدمات در این بیمارستان راضی نیستند و علت آن هم کمبود پزشک متخصص و کمی امکانات است که بخشی به مشکلات اقتصادی کشور و قسمتی دیگر به درآمد خود بیمارستان برمی گردد.

سید رحیم سیدپور شامگاه ۱۲ آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع پویش ملی سلامت کشور در امتداد غربالگری مبتلایان به دیابت و فشار خون بالا، اظهار داشت: دیابت و فشار خون همچون لطمه رساننده ترین بیماریها در کشور می باشند که بار خسارت مالی زیادی را وارد می کنند برای اینکه منجر به بیماری هایی چون قلبی، کلیوی، دیالیز و سایر بیماریها می شود و افراد گرفتار دیابت از نوع شدید ممکنست بینایی خودرا از دست دهند.

سیدپور از وجود ۷۰ بیمار دیالیزی در نوشهر آگاهی داد و اضافه کرد: در گذشته تنها هشت تخت دیالیز در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر فعال بود اما ۶ تخت افزوده شد که بازهم پاسخگو نبود و هم اکنون ۱۴ تخت نیز توسط بخش خصوصی اضافه شده است.

وی از غربالگری همه افراد تا ۱۵ دی ماه در شهرستان آگاهی داد و تصریح کرد: این غربالگری در قالب طرح ملی تمام افراد بالای ۱۸ سال به انجام می رسد تا اگر مبتلا به فشار خون و یا دیابت هستند تحت درمان قرار گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر کاهش کارهای بدنی و چاقی را از علل اصلی مبتلاشدن به فشار خون و دیابت عنوان نمود و افزود: باتوجه به غربالگری هایی که انجام شده است روند مبتلاشدن به دیابت و فشار خون در شهرستان رو به افزایش است که نیازمند ورود همه دستگاهها همچون اداره ورزش و جوانان و آموزش وپرورش است.

سیدپور در ادامه از کمبود بهورز در شهرستان نوشهر آگاهی داد و متذکر شد: برخی از بهورزان بازنشسته شدند و هم اکنون این شهرستان با کمبود ۶۰ بهورز مواجه می باشد که نیاز است جذب شوند، در این جهت طبق فراخوانی داده شد که تا حالا ۳۲ نفر ثبت نام کرده اند و در مرحله جذب قرار داد هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر با اعلان اینکه بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان همچون بیمارستان هایی است که هزینه های آن از محل درآمد خود بیمارستان تامین می شود و کمبود پزشک متخصص سبب شده است برخی بیماران پذیرش نشوند و به شهرهای اطراف بروند.

سیدپور با اعلان اینکه در طب اورژانس فارغ التحصیل نداریم و یا اگر هم باشد تمایلاتی به ماندن در بیمارستان کوچکی همچون نوشهر را ندارد، اظهار داشت: باید سه ارتوپد در بیمارستان باشد که متاسفانه تنها یک ارتوپد داریم که کافی نیست همین طور متخصصان چشم، گوش، حلق و بینی و جراح مغز و اعصاب هم نداریم که همه اینها سبب نارضایتی مردم شده است.

وی با تأکید بر این که نباید بیمارستان نوشهر با ۱۴۰ هزار نفر دیده شود بلکه نیازمند توجه ویژه است، اشاره کرد: وزارت بهداشت باید سهیمه بیشتری به نوشهر بدهد.

افتتاح مرکز ناباروری تا دهه فجر

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر در ادامه به پیشرفت قابل توجه مرکز ناباروری نوشهر اشاره نمود و اظهار داشت: از نظر فیزیکی این مرکز که غرب استان را پوشش خواهد داد تا حالا ۸۵ درصد پیشرفت داشته است و بیش از ۷.۵ میلیارد تومان از محل سفر رییس جمهور، پیگیری نماینده مجلس و دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای آن اختصاص داده شده است و در صورت تامین هزینه تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.

منبع: