معاون وزارت بهداشت: رصد روزانه وضعیت کرونا در کشور

به گزارش آنی غذا، معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: ما هر روز در استانهای مختلف تعدادی نمونه گیری انجام می دهیم تا موج های جدید کرونا را پیشبینی نماییم اما در سه چهار هفته گذشته سویه جدیدی در ایران نداشتیم.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، حسین فرشیدی در رابطه با وضعیت کرونا اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی اعلام نموده که کرونا از وضعیت اضطراری خارج شده اما به معنای از بین رفتن کامل کرونا نیست. نه تنها در کشور ما بلکه در کشورهای دیگر هم روزانه بیماران کرونایی وجود دارند.
وی ادامه داد: کشور کره جنوبی در هفته گذشته بالای ۲۰ هزار مورد مثبت کرونا را اعلام نمود و در بقیه کشورهای دنیا هم فوتی و هم مبتلا شدن به کرونا وجود دارد.
فرشیدی اظهار نمود: خوشبختانه در کشور ما وضعیت اضطراری کرونا وجود ندارد و خیلی از فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی در حال انجام می باشد و حالت توقف اقتصادی از بین رفته است.
معاون وزارت بهداشت در ادامه سخنان خود در رادیو، اظهار داشت: میزان مراجعات بیماران به بیمارستان ها در دو هفته گذشته هیچ تغییری نکرده و افزایش میزان بیماران ارجاعی نداشتیم. ما هر روز در استانهای مختلف تعدادی نمونه گیری انجام می دهیم تا موج های جدید را پیشبینی نماییم اما در سه چهار هفته گذشته سویه جدیدی در ایران نداشتیم.
وی خاطرنشان کرد: نه تنها دولت ایران بلکه همه دولت ها نباید اقدامات کنترلی را کنار بگذارند و مردم هم باید در فضاهای بسته از ماسک استفاده نمایند و حفاظت فردی و اصول بهداشتی و شستشوی مرتب دست ها را همیشه رعایت نمایند.

منبع: