مطالعات نشان می دهد؛ ارتباط تغذیه با شیرمادر و کاهش مرگ و میر نوزادان

به گزارش آنی غذا، متخصصان مدت ها است که تغذیه با شیرمادر را به علت فواید فراوان آن برای نوزادان سفارش می کنند، اما یک مطالعه جدید آمار بالایی را در مورد اثرات نجات بخش شیرمادر نشان داده است.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، بر مبنای مطالعه ای که روی نزدیک به ۱۰ میلیون نوزاد آمریکایی انجام شد، تغذیه با شیرمادر با کاهش ۳۳ درصدی مرگ و میر نوزادان در سال اول مرتبط می باشد.
این تحقیق به بررسی نوزادان متولد شده بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ پرداخت. این تحقیق بر مبنای مطالعات کوچک تری که کاهش مرگ و میر را بین ۱۹ تا ۲۶ درصد نشان می دهد، توسعه پیدا می کند.
دکتر «جولی ور» محقق ارشد از مرکز پزشکی کودکان سینسیناتی، اظهار داشت: «تغذیه با شیرمادر در مقابل خیلی از بیماری های حاد و مزمن برای نوزادان و کودکان بسیار محافظت کننده است.»
ور اظهار داشت: «تغذیه با شیرمادر در طول دو ماه اول، بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را تا ۴۰ درصد می کاهد. اگر نوزادان بین چهار تا شش ماهگی از شیر مادر تغذیه شوند، این رقم به ۶۰ درصد می رسد. در بین نوزادان نارس، تغذیه با شیر مادر سبب کاهش مرگ و میر ناشی از آنتروکولیت نکروزان می شود که یک بیماری خطرناک روده است.»
ور در ادامه اضافه کرد: «شیرمادر مملو از مولکول های محافظت کننده سیستم ایمنی، اجزای زیست فعال است که واقعاً سیستم ایمنی کودک را تقویت می کند.»
برای این مطالعه، محققان از داده های مرکز ملی آمار بهداشتی مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده استفاده کردند و داده های گواهی تولد را با داده های در ارتباط با مرگ نوزادان مقایسه کردند.
این تحلیل و بررسی به بررسی این مورد پرداخت که آیا شروع شیردهی، همانطور که در شناسنامه ثبت شده است، با مرگ نوزاد بین روز ۷ تا آخر سال اول مرتبط می باشد یا خیر.