وزیر بهداشت: داروخانه ها مملو از دارو است

به گزارش آنی غذا، وزیر بهداشت با اشاره به این که کمبود دارویی که بتازگی بوجود آمد، مربوط به آنتی بیوتیک و سرُم بوده، علت آنرا شیوع آنفلوآنزای زودرس دانست و اظهار داشت: این قول را می دهم ظرف یک الی دو ماه آتی کمبود دارو در این چند قلم دارویی جبران شود.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در رابطه با اقدامات انجام شده برای جبران کمبود دارو در کشور، اظهار داشت: هم اکنون ۹ هزار و ۶۰۰ قلم دارو در داروخانه ها داریم و داروخانه ها مملو از دارو بوده ولی امکان دارد تنها چند قلم دارو با کمبود مواجه شود که همواره هم چنین مشکلاتی در کشور وجود داشته و در ارتباط با این دولت نیست.
وی ادامه داد: کمبود دارویی که به تازگی به وجود آمد، در ارتباط با آنتی بیوتیک و سرم بود و علت کمبود این دو قلم دارویی هم این بود که ما با یک آنفولانزای زودرس مواجه شدیم.
او افزود: همین معضل در بعضی کشورهای پیشرفته مثل آمریکا و کانادا هم وجود دارد چون که آنفلوآنزای زودرس سبب بالا رفتن مصرف و مواجه شدن ما با کمبود دارو بود که البته این معضل با واردات و سه شیفته شدن تولیدات درحال جبران است.
بنابر اعلام خبرگزاری خانه ملت، عین اللهی در پایان، خاطرنشان کرد: این قول را می دهم ظرف یک الی دو ماه آینده کمبود دارو در این چند قلم دارویی جبران شود.