یافته محققان استرالیایی؛ بادام باعث بهبود هورمون های تنظیم کننده اشتها می شود

به گزارش آنی غذا، تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف بادام بعنوان میان وعده سبب سیری می شود و در عین حال، تأثیر قابل توجهی بر تعداد کل کالری مصرفی در وعده غذایی بعدی ندارد.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، مطالعه اخیر نشان داده است که مصرف میان وعده بادام امکان دارد سبب بهبود هورمون های تنظیم کننده اشتها در مقایسه با میان وعده های پر کربوهیدرات شود.
بادام به علت داشتن پروتئین و چربی های سالم فواید سلامتی شناخته ای دارد. بادام همینطور امکان دارد باعث تقویت سیری شود، که می تواند به مهار گرسنگی و مدیریت سالم وزن کمک نماید.
تحقیقات جدید در دانشگاه استرالیای جنوبی نشان داده است افرادی که بادام می خوردند در مقایسه با افرادی که میان وعده های غنی از کربوهیدرات مصرف می کردند، سطح هورمون های تنظیم کننده اشتهای شأن بهبود یافته بود.
برای این مطالعه، محققان میزان انرژی دریافتی شرکت کنندگان را بر حسب کیلوژول اندازه گیری کردند- ۱ کالری معادل ۴ کیلوژول است.
این مطالعه شامل ۱۴۰ بزرگسال ۲۵ تا ۶۵ ساله مبتلا به چاقی و اضافه وزن بود.
به شرکت کنندگان به صورت تصادفی یک میان وعده اختصاص داده شد؛ ۶۸ نفر بادام و ۷۲ نفر دیگر یک میان وعده غنی از کربوهیدرات از نظر کالری مشابه دریافت نمودند.
پس از اندازه گیری تغییرات هورمونی شرکت کنندگان، محققان از افراد در مورد اشتهای شأن ۳۰ دقیقه، ۱ ساعت، ۹۰ دقیقه و ۲ ساعت بعد از میان وعده های مربوطه سوال کردند.
این مطالعه نشان داده است که میان وعده بادام بر هورمون های مختلف گرسنگی تاثیر می گذارد.
پاسخ پپتید C در گروه بادام ۴۷ درصد کاهش پیدا کرد. این هورمون منعکس کننده سطح انسولین ساخته شده توسط لوزالمعده است و سطوح پایین تر امکان دارد حساسیت به انسولین را افزایش دهد و احتمال ابتلاء به دیابت و بیماری قلبی عروقی را کم کند.
سایر هورمون های وابسته به گلوکز سرکوب کننده اشتها هم برای بادام خواران افزایش پیدا کرد.
به عنوان مثال، سطح گلوکاگون القا کننده سیری ۳۹ درصد افزایش پیدا کرد. پاسخ های پلی پپتیدی پانکراس که هضم را کُند می کند و در نتیجه مصرف غذا کاسته می شود تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد. و سطح پلی پپتید انسولینوتروپیک وابسته به گلوکز، که وزن و مصرف غذای فرد را تنظیم می کند، ۱۸ درصد افزایش پیدا کرد.
خبرگزاری مهر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید