برگزاری ۱۰۰ مرکز واکسیناسیون آبله میمونی در فرانسه

به گزارش آنی غذا فرانسه از بسیج حمایت های بیشتر جهت واکسیناسیون افراد در مقابل بیماری آبله میمونی همزمان با ابتلای ۱۷۰۰ نفر اطلاع داد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، “فرانسوا براون” وزیر بهداشت فرانسه اعلام نمود: تابحال حدود ۱۷۰۰ نفر در این کشور به بیماری آبله میمونی مبتلا شده اند.
به قول وزیر بهداشت فرانسه، دولت تابحال حدود ۱۰۰ مرکز واکسیناسیون را برای بیماری آبله میمونی برپا کرده و بیشتر از ۶۰۰۰ نفر در مقابل بیماری واکسینه شده اند.
وزیر بهداشت این کشور اظهار داشت: فرانسه حمایت های بیشتری را بسیج خواهد نمود تا این اطمینان حاصل شود که واکسن کافی در اختیار افراد است.
وی از بیمارانی که با بثورات پوستی یا علایم دیگر مواجهند درخواست نمود تا در اسرع وقت خویش را قرنطینه کنند. همینطور تهدید جدی متوجه عموم مردم نیست و دولت برنامه واکسیناسیون را روی گروههای هدف که در معرض بیشترین خطر قرار دارند، متمرکز میکند.
به گزارش فرانس ۲۴، به قول وزیر بهداشت فرانسه، بیماران مبتلا به آبله میمونی عموما مردانی هستند که با مردان دیگر رابطه جنسی داشته اند اما امکان دارد بر اثر تماس با تاول های بیمار هم منتقل شود.