با تلاش فناوران ایرانی؛ اسپری دهانی نیتروگلیسیرین جایگزین قرص زیر زبانی می شود

آنی غذا: تعدادی از محققان یكی از شركت های دانش بنیان فعال در حوزه داروسازی با تولید اسپری قرص زیر زبانی، چالش های مصرف این دارو را برای افراد مبتلا به حمله قلبی مرتفع كردند.
امیراسماعیل ثقفی نیا، مدیرعامل این شرکت فناور دارویی در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه این شرکت داروسازی تابحال بیش از ۶۰ دارو را تولید و عرضه نموده است، اضافه کرد: یکی از محصولات ما داروهای قلبی و عروقی است که یکی از بسته های دانش بنیان این شرکت بشمار می رود.
وی تولید اسپری دهانی نیتروگلیسیرین را همچون محصولات این شرکت ذکر کرد و تصریح کرد: نیتروگلیسیرین همچون داروهایی است که اگر فردی گرفتار آنژین صدری و حمله قلبی شود برای وی تجویز می شود، ولی مصرف این دارو با چالش هایی روبرو است، به شکلی که در حالتی که فرد گرفتار حمله قلبی شده، امکان خوردن قرص را ندارد.
ثقفی نیا با اعلان اینکه اگر فرد پیر باشد، این مشکلات بیشتر می شود، اشاره کرد: علاوه بر آن این دارو وارداتی است و باتوجه به شرایط کشور ورود آن با مشکلاتی هم راه است، ولی با تولید این دارو در چارچوب اسپری، چالش های مصرف این دارو را مرتفع کردیم.
وی با اعلان اینکه تابحال این دارو از کشورهایی چون مجارستان و آلمان وارد می شد، ولی توانستیم با تولید مواد اولیه آن، این دارو را در کشور تولید نماییم، افزود: این دارو دارای بازار صادراتی خوبی است، به شکلی که تابحال در خواست هایی از کشورهای ارمنستان و عراق برای ما ارسال شده است.
ثقفی نیا با اشاره به مزایای نیتروگلیسیرین تولید شده در این شرکت، توضیح داد: نیتروگلیسیرین تولید شده در این شرکت بالاترین خلوص را در دنیا دارد و اسپری نیتروگلیسیرین تولید شده می تواند جایگزین قرص زیر زبانی شود.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، تولید انبوه قرص پیوسته رهش نیتروگلیسیرین با عنوان «دروکانتین» و«یدوفولیک» بعنوان مکمل تغذیه ای از دیگر دستاوردهای این شرکت است.
یدوفولیک تلفیقی از اسیدفولیک و ید است که در دوران قبل از بارداری، حین حاملگی و شیردهی، از مهمترین مواد مغذی لازم و ضروری برای رشد سیستم عصبی، بینایی و شنوایی جنین و نوزاد بشمار می رود.

منبع: