هم اندیشی وزیر بهداشت با ذاكران و مداحان درباره مراسم محرم

وزیر بهداشت اظهار داشت: در تاریخ ثبت خواهیم كرد كه هم یاد حسین (ع) و عاشورا و مظلومیت شهدای كربلا را پاس داشتیم، هم از سلامت عشاق حضرت ابا عبدالله صیانت كردیم و هم به جهان الگویی را ارائه كردیم كه الگویی ماندگار و نمونه است.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی در جلسه نشست هم اندیشی ذاکرین، مداحان و وعاظ با وزیر بهداشت درباره نحوه برگزاری مراسم محرم، اظهار داشت: پس از سال ها فریاد شیعه در مرثیه حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران باوفای آن حضرت، امسال با پدیده ای به نام کرونا مواجه هستیم. به همین دلیل از عشاق حسین (ع) و کسانی که برای عشاق حسین نغمه سرایی می کنند، استمداد طلبیدم. برای اینکه در صددیم امسال محرمی برگزار نماییم که اولا بگوییم که نام و یاد حسین (ع) را از تمام گلدسته ها و مناره ها فریاد خواهیم زد. ما کربلا، مظلومیت حسین، اولاد حسین، یاران حسین و اصحاب حسین در تاریخ را فراموش نخواهیم کرد. دوم اینکه می خواهیم اعلام نماییم که ما نخواهیم گذاشت که عشاق حسین (ع) تب کنند و بیمار شوند. در کنار هم به این مساله پایند و متعهدیم که اجازه ندهیم که شیعه امام حسین (ع) به سبب مراسم عزاداری سردار شهیدان تب کند.
وی اضافه کرد: سوم هم اینکه می خواهیم به دنیا بگوییم که ما داریم الگویی را ارائه می دهیم و شیعیان کشورهای دیگر ببینید که ایران اسلامی از خود چه نبوغی بر جای گذاشت و چه زیبا نام حسین (ع) را زنده کرد. در تاریخی که شاید ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال طول بکشد که جهان گرفتار چنین بلای سنگینی شود، ما در تاریخ ثبت خواهیم کرد که هم یاد حسین و عاشورا و مظلومیت شهدای کربلا را پاس داشتیم، هم از عشاق حضرت ابا عبدالله صیانت کردیم و هم به جهان الگویی را ارائه کردیم که الگویی ماندگار و نمونه است.
نمکی افزود: امروز چشمم به جمال عزیزانی منور شده که سال هاست ذکر حضرت اباعبدالله از حنجره شان بیرون می آید. آموزه های کودکی چنان در جان من مانده است که هنوز جرعه ای آب در خوشی و ناخوشی ننوشیده ام که نگویم فدای لب تشنه ات یا اباعبدالله. یاد و ذکر حضرت ابا عبدالله با سرشت ما آمیخته است. امروز از شما عزیزانی که عمری است در ذکر حضرت ابا عبدالله کوشیدید و ما ملت شیعه برای پاسداشت نام اباعبدالله به شما مدیون هستیم، از شما استمداد طلبیدم که ما بعنوان سربازان خاک پای ملت شیعه و شما بعنوان کسانی که هدایت این جمعیت عظیم مملکت شیعه اسلامی را به عهده دارید، درکنار هم جمع شویم و ببینیم که چه راهکارهایی را بیندیشیم که به برگزاری یک مراسم از یاد و نام کربلا برسیم با حفظ سلامت مردم عاشق اباعبدالله.