نتایج تحقیقات نشان می دهد؛ رژیم غذایی گیاهی از بیماری آسم پیشگیری می كند

به گزارش آنی غذا محققان دریافتند مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و مصرف لبنیات كمتر می تواند به جلوگیری از بیماری آسم كمك كرده و شدت علایم آنرا كم كند.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، بیماری آسم یك عارضه التهابی مزمن است كه بر مجاری هوا تاثیر گذاشته و باعث خس خس سینه و نفس كشیدن سخت می شود.
از مهم ترین محرك های علایم آسم، قرارگیری در معرض مواد آلرژی زا یا تحریك كننده نظیر گرده ها یا دود سیگار، ورزش شدید و استرس هیجانی است. چاقی هم فاكتور پرخطر این بیماری به حساب می آید.
محققان در مطالعه جدید خود دریافتند رژیم غذایی گیاهی می تواند ریسك ابتلاء به این بیماری را كم كند و علایم آنرا بهبود بخشد، درحالیكه محصولات لبنی باعث بالا رفتن خطر این بیماری و تشدید علایم آن می شود.
محققان این مطالعه، طیف وسیعی از مطالعات را كه مربوط به بررسی رابطه بین بیماری آسم و مصرف میوه و سبزیجات، محصولات لبنی، تخم مرغ و چربی های اشباع شده بود، بررسی كردند.
دكتر «هانا كالووآ»، عضو تیم تحقیق از كمیته پزشكان مسئول پزشكی آمریكا، در اینباره می گوید: «ما دریافتیم مصرف مؤلفه های رژیم غذایی نظیر آنتی اكسیدان ها، فیبر، اسیدهای چرب پلی اشباع نشده، چربی های اشباع شده و ویتامین D احتمالاً بر مسیرهای ایمنی دخیل در پاتوفیزیولوژی بیماری آسم تاثیر می گذارند.»
محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این حوزه تاكید دارند.