ردیابی ناقضان محدودیت های كرونایی در كره جنوبی

آنی غذا: كره جنوبی افرادی را كه از مقررات و محدودیت های تعیین شده برای مهار كرونا در این كشور سرپیچی می كنند، ردیابی می كند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، مقامات كره جنوبی در پاسخ به افزایش موارد جدید مبتلاشدن به كروناویروس اعلام كردند: از این پس به شهروندانی كه از محدودیت های تعیین شده برای مهار كرونا یا قرنطینه خانگی (در موارد ضروری) سرپیچی كنند، مچ بندهای الكترونیكی زده می شود.
آمارهای رسمی دانشگاه جان هاپكینز حاكی از آنست كه كره جنوبی تابحال ۱۰ هزار و ۴۵۰ مورد مبتلاشدن به كووید-۱۹ را تایید كرده كه از این میان ۲۰۸ نفر جان خودرا از دست داده اند.
همین طور از میان ۷۱۱۷ بیمار بهبود یافته كووید-۱۹ در كره جنوبی تابحال تست كرونای ۵۱ نفرشان باردیگر مثبت اعلام شده است.
نخست وزیر كره جنوبی اعلام نموده با توجه به این كه برخی در ایام اخیر اهمیت قرنطینه خانگی را نادیده گرفته و این مساله موجب افزایش شمار مبتلایان جدید به كووید-۱۹ شده، تصمیم گرفته اند افراد متخلف را با مچ بندهای الكترونیكی ردیابی كنند.
بگفته وی، بعد از ملاحظه عمیق و مشورت با كارشناسان و جوامع مختلف، دولت تصمیم گرفته است كه مچ بندهای الكترونیكی را برای افرادی كه قوانین قرنطینه خانگی را با مواردی از قبیل ترددهای غیرمجاز یا عدم پاسخگویی به تماسهای تلفنیِ مسئولان بهداشتی نقض می كنند، استفاده نماید.
این مچ بندها كه طی هفته های آینده مورد استفاده قرار می گیرد، به مقامات كمك می نماید تا با بهره گیری از تلفن همراه متخلفان ترددی را مورد ردیابی قرار دهند.
یك مقام ارشد وزارت بهداشت روز شنبه اذعان كرد كه نگرانی های مربوط به حریم خصوصی و آزادی مدنی پیرامون این مچ بندهای الكترونیكی از طرف پلیس و مقامات اداری محلی مد نظر قرار خواهد گرفت.
اما بگفته وی، مقامات حالا به ابزارهای نظارتی مؤثرتری نیاز دارند برای اینكه تعداد افرادی كه تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته اند از اول آوریل كه مسافران خارجی تحت قرنطینه ۱۴ روزه الزامی بوده اند، افزایش یافته است.
از روز پنجشنبه تابحال حدود ۵۴ هزار نفر در كره جنوبی تحت قرنطینه خانگی قرار داشته اند و مقامات تابحال ۱۶۰ نفر را به سبب نقض مقررات و محدودیت ها بازداشت كرده اند.
یكی از مقامات وزارت كشور كره جنوبی نیز اذعان داشته كه اجبار استفاده از مچ بندهای الكترونیكی كافی نبوده و مقامات به دنبال راهكارها و وسایل دیگری برای جلوگیری از افراد متخلف هستند.
همین طور طبق مقررات، افراد خارجی كه قوانین فوق را در كره جنوبی نقض كنند نیز ممكنست از كشور اخراج شوند.
همین طور شهروندان كره جنوبی كه این قوانین را نقض می كنند ممكنست با جریمه تا ۸۱۰۰ دلار و تا یك سال زندان روبرو شوند.
بنابر گزارش فاكس نیوز، افرادی كه قبول كنند از مچ بندهای الكترونیكی استفاده كنند با تخفیف در مجازات مواجه خواهند شد.

منبع: