مطالعات نشان می دهد؛ خواص پسته در پیش گیری از دیابت و سلامت چشم ها

آنی غذا: بگفته پژوهشگران، پسته بسیار برای سلامت مفید می باشد و فواید مختلفی برای سلامت دارد.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، در مجموع مغزیجات آجیلی از قبیل پسته حاوی فیبر بوده و به حفظ سلامت روده ها كمك می كنند. پسته هم با روان كردن عملكرد روده ها مرتبط می باشد. آنها منبع سرشار از فیبر هستند كه عملكرد روده ها را تسهیل می كنند.
از سوی دیگر پسته سرشار از پروتئین ها و آنتی اكسیدان ها است. در ادامه به برخی فواید پسته برای سلامت اشاره می شود.
سلامت چشم
پسته تنها مغزی است كه حاوی كورونوئید است. كورونوئیدها مسئول كاهش خطرات بیماری های در رابطه با چشم ها هستند. پسته حاوی كورونوئیدهای مشابهی است كه در شبكیه چشم و عدسی چشم یافت می شود. این ماده به كاهش احتمال مبتلاشدن به آب مروارید و مشكلات چشمی در رابطه با سن كمك می نماید. متخصصان مصرف كورونوئیدها را همراه با چربی برای جذب اسان تر در بدن سفارش می كنند كه البته این چربی مناسب در پسته هم وجود دارد.
سلامت قلب
میزان بالا كلسترول بد LDL در بدن می تواند منجر به انسداد شریان های شود كه در بلندمدت امكان دارد منجر به حمله قلبی شوند. پسته حاوی چربی های مونواشباع نشده است كه برای كاهش كلسترول بد مناسب هستند. افزودن پسته به رژیم غذایی كم چرب به افزودن چربی های خوب موردنیاز برای عملكرد سالم بدن كمك می نماید.
سیستم ایمنی سالم
پسته منبع غنی از ویتامین B۶ است. ویتامین B۶ به تقویت سیستم ایمنی كمك می نماید. وجود آنتی اكسیدان ها در پسته به بدن در مقابله با انواع بیماری های میكروبی كمك می نماید در نتیجه سیستم ایمنی عملكرد مناسبی خواهد داست. پسته همین طور حاوی ویتامین های E و A هم است. هر دو این ویتامین ها دارای خواص كنترل لطمه و آزار به بدن هستند. خوردن پسته قبل و پس از عفونت به بهبود بهتر و سریع تر كمك می نماید.
پیشگیری از دیابت
در بیماری دیابت، قند پیوندی با پروتئین تشكیل می دهد كه برای بدن غیرقابل استفاده می شود. این پروسه گلیكاسیون نام دارد. اثبات شده است كه آنتی اكسیدان های موجود در پسته برای كاهش نرخ گلیكاسیون مفید هستند. از اینرو این مغز برای كنترل دیابت مفید می باشد.
كنترل و مدیریت وزن
چربی های مونواشباع نشده موجود در پسته سبب اضافه وزن نمی شوند. همین طور فیبر موجود در پسته به خروج مواد سمی از بدن كمك می نماید. از طرف دیگر فیبرها سبب طولانی شدن احساس سیری شده و در نتیجه پرخوری كاسته می شود.

منبع: