توصیه محققان؛ تاثیر مصرف ماهی و گوشت بوقلمون در كاهش استرس

آنی غذا: پس از یك روز پراسترس می توانید به صورت طبیعی و با تغذیه سالم، سرحال بیایید.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، برخی مواد خوراكی دارای مواد مغذی هستند كه به لحاظ علمی ثابت شده است انرژی زا بوده، میزان كورتیزول را كاهش داده و سروتونین را می افزایند. در ادامه به ۵ ماده خوراكی مقابله كننده با استرس اشاره می گردد.
گیاهان پربرگ به رنگ سبز تیره
به گفته محققان، سبزیجات برگ سبز نظیر اسفناج حاوی فولات هستند كه باعث تولید دوپامین، ماده شیمیایی در مغز كه لذت و خوشی تولید می كند، می گردد و به حفظ آرامش كمك می نماید.
بوقلمون
تریپتوفان، اسیدآمینه موجود در گوشت بوقلمون است كه سروتونین تولید می كند. در عوض این ماده شیمیایی باعث تنظیم گرسنگی، شادی و آرامش می گردد. مطالعه سال ۲۰۰۶ نشان داده است افرادی كه ۱ گرم تریپتوفان سه بار در روز مصرف كردند شاهد تغییر در خلق و خوی شان بودند و كمتر رفتار تهاجمی در مقایسه با گروه دارونما داشتند.
ماهی چرب
غذاهای دریایی نظیر ماهی تن، سالمون و قزل آلا مملو از اسیدهای چرب امگا-۳ هستند كه نه تنها باعث كاهش التهاب می شوند بلكه اضطراب را هم كم می كنند. مطالعه سال ۲۰۱۱ نشان داده است مصرف روزانه مكمل های امگا-۳ باعث كاهش اضطراب تا ۲۰ درصد می گردد.
غلات كامل
كربوهیدرات ها باعث تحریك به تولید سروتونین می شوند كه دقیقا كاری مشابه با داروهای ضدافسردگی انجام می دهند و به طورطبیعی رفتارهای اخلاقی را تنظیم می كنند. از اینرو مصرف نان های تهیه شده با غلات كامل و نان حو بهترین گزینه است.
شكلات تلخ
شكلات تلخ باعث كاهش هورمون استرس شده و آنتی اكسیدان ها به شل شدن عروق خونی كمك كرده، فشارخون را كاهش داده و باعث بهبود جریان خون می شوند.