شیر مادر سپری در برابر باكترهای مقاوم

آنی غذا: متخصصان فنلاندی معتقدند تغذیه با شیر مادر نوزادان را از باكتری های خطرناك و مقاوم در برابر آنتی بیوتیك حفظ می نماید.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، به قول این متخصصان هر سال بیشتر از ۲۰۰ هزار نوزاد در جهان به علت سیستم ایمنی ضعیف به عفونت های ناشی از باكتری های مقاوم در برابر دارو مبتلا می شوند و جان خویش را از دست می دهند.

متخصصان فنلاندی در بررسی های خود مشاهده نمودند كه در دستگاه گوارش نوزادانی كه حداقل شش ماه با شیر مادر تغذیه شده اند نسبت به نوزادانی كه كمتر از شش ماه با شیر مادر تغذیه شده اند یا هیچگاه شیر مادر نخورده اند، تعداد محدودتری از “باكتری های مقاوم به دارو” وجود دارد.

همچنین آنها دریافتند در بدن نوزادانی كه مادران آنها هنگام وضع حمل آنتی بیوتیك مصرف كرده اند سطح بالاتری از باكتری های مقاوم به آنتی بیوتیك وجود دارد و این تاثیر تا شش ماه بعد از تولد هم مشاهده می گردد.

متخصصان فنلاندی با اشاره به اینكه نمی توان سفارش كرد مادران هنگام وضع حمل آنتی بیوتیك دریافت نكنند، اظهار داشتند: نتایج عفونت برای مادر و نوزاد جدی است. ما تنها می توانیم یافته های خویش را عرضه نماییم و پزشكان باید با عنایت به وضعیت بیمار تصمیم بگیرند رویه مصرف دارو را تغییر داده یا ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این متخصصان همینطور در بررسی های خود مشاهده نمودند شیر مادر هم حاوی باكتری های مقاوم به آنتی بیوتیك است و این احتمال وجود دارد كه مادر این باكتری ها را با استفاده از شیر به فرزندش منتقل كند اما با این وجود تغذیه با شیر مادر بهترین روش در كاهش تعداد باكتری های مقاوم به دارو در روده نوزاد است.