نكته سلامت؛ مواد خوراكی سرشار از اسید فولیك را بشناسیم

آنی غذا: متخصصان سفارش می كنند به منظور پیشگیری از كمبود اسید فولیك، روزانه حداقل ۴۰۰ mcg از این ویتامین استفاده گردد.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، فولات یك ویتامین محلول در آب است كه دارای عملكردهای بسیار مهمی در بدن است. فولات با نام های ویتامین B۹ یا اسیدفولیك هم شناخته می شود. باعث رشد مناسب جنین و كاهش ریسك نقایص هنگام تولد می گردد و همینطور از تقسیم سلولی سالم در بدن حفاظت می كند.
فولات یا اسید فولیك به طورطبیعی در خیلی از مواد خوراكی غنی شده یافت می شوند. در ادامه به برخی مواد خوراكی حاوی مقادیر بالا اسید فولیك اشاره شده است:
مارچوبه
مارچوبه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی متعددی همچون فولات است. همینطور سرشار از آنتی اكسیدان ها بوده و دارای خواص ضدالتهابی و ضدباكتریایی هم است. مارچوبه منبع عالی فیبر سالم برای قلب است.
حبوبات
حبوبات شامل لوبیا، عدس و نخود منبع عالی فولات یا اسید فولیك هستند. حبوبات منبع غنی فیبر، پروتئین و آنتی اكسیدان ها و همینطور ریزمغذی های مهمی نظیر منیزیم، پتاسیم و آهن است.
تخم مرغ
به منظور افزایش میزان مصرف برخی مواد مغذی ضروری، اسید فولیك را در رژیم غذایی تان بگنجانید. تخم مرغ سرشار از سلنیوم، پروتئین، ریبوفلاوین و ویتامین B۱۲ است. مصرف چند وعده تخم مرغ در هفته، راه ساده ای برای افزایش مصرف اسیدفولیك است. همینطور تخم مرغ حاوی دو آنتی اكسیدان موسوم به لوتئین و زاكسنتین است كه به كاهش ریسك اختلالات چشمی كمك می نماید.
سبزیجات پربرگ سبز تیره
سبزیجاتی نظیر اسفناج و كلم كم كالری و سرشار از خیلی از ویتامین ها و مواد معدنی اساسی نظیر اسیدفولیك هستند. سبزیجات برگدار همینطور مملو از فیبر و ویتامین های K و A هستند. آنها به كاهش التهاب، كاهش خطر سرطان و همینطور تقویت فرایند كاهش وزن كمك می كنند.