تاثیر تغذیه با شیر مادر بر سلامت نوزاد

به گزارش آنی غذا نتایج یك بررسی جدید نشان می دهد: ۶۰ درصد نوزادان جهان در نخستین ساعات تولد با شیر مادر تغذیه نمی شوند.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است: حدودا ۶۰ درصد نوزادان جهان در نخستین ساعات تولد با شیر مادر تغذیه نمی شوند كه این تاخیر آنان را در معرض بیماری و حتی مرگ قرار می دهد.

طبق دستورالعمل فعلی سازمان بهداشت جهانی و صندوق كودكان ملل متحد، نوزادان باید در نخستین ساعت تولد از شیر مادر تغذیه شوند.

تغذیه نوزاد با شیرمادر فوائد بی شماری برای مادر و نوزاد به همراه دارد. برای مثال خطر سرطان پستان را در زنان می كاهد و همینطور به علت اینكه سرشار از مواد مغذی و آنتی بادی است در حفظ كودكان در برابر انواع بیماری ها موثر است.

تغذیه با شیر مادر باعث می گردد خطر چاقی در كودكان كاهش پیدا كند و علاوه بر این، تماس پوستی مادر با نوزاد شرایطی را فراهم می آورد كه نوزاد با میكروب های بدن مادر تماس برقرار كند كه این وضعیت به تقویت سیستم ایمنی او كمك می نماید.

به گزارش روزنامه گاردین، بر اساس گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی و یونیسف، تاخیر در شروع تغذیه با شیر مادر نوزاد را با خطراتی روبرو می كند. نتایج ناشی از این تاخیر می تواند بسیار خطرناك باشد. همینطور ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر زندگی سالانه زندگی بیش از ۸۰۰ هزار كودك زیر پنج سال را نجات می دهد كه اكثریت آنان كمتر از شش ماه دارند.