جزئیات خدمات تحت پوشش صندوق بیماریهای صعب العلاج برای بیماران کلیوی

آنی غذا: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، جزئیات خدمات تحت پوشش صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج برای افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه را تشریح نمود.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهدی ناصحی ضمن گرامیداشت ۲۱ آذر ماه روز جهانی پشتیبانی از بیماران کلیوی درباب خدماتی که قبل از تاسیس صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج بصورت رایگان در اختیار افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه قرار می گرفت؛ اظهار داشت: جلسات همودیالیز، ست، صافی و سوزن دیالیز، خدمات تعبیه راه عروقی رایگان، هزینه کاتترهای دائم و موقت و همین طور گرافت های عروقی از این نوع خدمات بود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: محلول دیالیز و پودر بی کربنات سدیم، آزمایشات روتین بیماران دیالیزی شامل آزمایشات ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه نمونه دیگری از این خدمات را شامل می شد.
وی افزود: همین طور داروهای اریتروپوئتین، ترکیبات آهن تزریقی، SEVELAMER، کاتتر گذاری دائمی دیالیز صفاقی، آموزش و مدیریت بیماران نیازمند دیالیز صفاقی بصورت ماهیانه، هزینه محلول های دیالیز صفاقی و عمل جراحی پیوند کلیه نیز از نمونه خدماتی است که بصورت رایگان از قبل از تاسیس صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج به بیماران دیالیزی ارائه می گردید.
ناصحی اشاره کرد: علاوه بر حمایت های از پیش گفته شده با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج بیماران دارای هر یک از نشان های زیر می توانند از مزایای صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج بهره مند شوند.
بنابر اعلام سازمان بیمه سلامت، وی ادامه داد: هر یک از نشان ها عبارت است از نشان همودیالیز (دیالیز خونی) شامل خدمات بستری، پرتوپزشکی، دارو و آزمایش، ویزیت و خدمات پزشکان و نشان دیالیز صفاقی شامل آزمایش، خدمات بستری، پرتوپزشکی، ویزیت و خدمات پزشکان است.
وی درباره ی نشان کاندید جراحی پیوند کلیه اظهار داشت: آزمایش، پرتوپزشکی، ویزیت و خدمات پزشکان و نشان بعد از جراحی پیوند کلیه شامل دارو، ویزیت، آزمایش و بیوپسی کلیه پیوندی است، نکته قابل توجه این است که بیماران کلیوی منتسب به نشان همودیالیز (دیالیزخونی)، دیالیز صفاقی، کاندید پیوند کلیه و بعد از جراحی پیوند کلیه می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات استانی بعد از بررسی و طرح در کمیته های مربوطه بهره مند شوند.

منبع: