احتمال شیوع سرخک در ژاپن

به گزارش آنی غذا، مقامات بهداشتی ژاپن از احتمال شیوع سرخک در این کشور خبر دادند.
به گزارش آنی غذا به نقل از «ان اچ کی»، سرخک یک عفونت ویروسی مسری است که سبب بروز تب، سرفه و التهابات پوستی می شود. حدودا تمامی مبتلایان به این بیماری که در مقابل آن ایمنی ندارند گرفتار این علایم خواهند شد. ویروس سرخک می تواند سبب بروز ذات الریه و یا آنسفالیت (التهاب مغز) شده و به بیماری های جدی و یا حتی مرگ بیانجامد.
بنابر اعلام موسسه ملی بیماری های عفونی ژاپن، در سال میلادی جاری (۲۰۲۳) تا ۱۴ ماه مه در سرتاسر این کشور هفت مورد مبتلا شدن به این بیماری تایید شده است. سه مورد آن در توکیو بوده است و در هر یک از استانهای «ایباراکی»، «کاناگاوا»، «نیگاتا» و «اوزاکا» هم یک مورد گزارش شده است. ژاپن در هر یک از سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی هم شش مورد ابتلای سرخک را ثبت کرده بود.
این بیماری الان در آسیا و دیگر نقاط جهان درحال شیوع است. در ماه آوریل مردی که از هند وارد ژاپن شده بود، مبتلا به سرخک تشخیص داده شد. ابتلای دو نفر دیگر که در همان قطاری بودند که او سوار شده بود هم تایید شد.
مقامات محلی در ژاپن با معرفی وسایل نقلیه ای که مورد استفاده افراد مبتلا بوده است از مردم می خواهند جوانب احتیاط را رعایت نمایند.

منبع: