آمار قربانیان کرونا یک تراژدی و نشانه ناکامی عظیم جهانی

به گزارش آنی غذا، ۱۹ مجله پزشکی لنست اعلام نمود: آمار قربانیان همه گیری کووید-۱۹ یک تراژدی و ناکامی عظیم جهانی در سطوح مختلف است.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، لنست در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) انتشار یافت، تصریح کرد: خیلی از قدرت ها و دولت ها نتوانستند به هنجارهای اساسی عقلانیت و شفافیت نهادی پایبند باشند، همینطور خیلی از مردم – اغلب تحت تأثیر اطلاعات نادرست – به اقدامات در نظر گرفته شده برای رعایت بهداشت عمومی معترض شددند و قدرت های بزرگ جهان نتوانستند برای کنترل همه گیری با یکدیگر همکاری کنند.
گزارش کمیسیون کووید-۱۹ مجله پزشکی لنست خطاب به کشورهای عضو سازمان ملل، آژانس های سازمان ملل متحد و دیگر گروه ها همچون G۲۰ و G۷ است.
بعضی از ناکامی های شناسایی شده توسط این کمیسیون عبارتند از: عدم اطلاع رسانی بموقع در مورد شیوع اولیه، تاخیر در تایید انتشار ویروس از راه هوا، عدم موفقیت در بررسی شواهد و اتخاذ بهترین سیاست ها برای کنترل و مدیریت همه گیری، کمبود بودجه برای کشورهای با درآمد کم و متوسط، عدم توزیع عادلانه کالاهای کلیدی، شکست در مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست و فقدان شبکه های ایمنی برای جمعیت های صدمه پذیر.
این کمیسیون تصریح کرد: نکته ای که از همه گیری کووید-۱۹ فراگرفته شد لزوم آمادگی ملی همراه با همکاری جهانی و اقدام هماهنگ است. بیشتر کشورها فاقد برنامه های آمادگی برای مقابله با همه گیری هستند.
علاوه بر ناکامی های سازمانی و دولتی، برخی مخالفتهای عمومی با اقدامات بهداشت عمومی به شکل جدی مانعی در کنترل همه گیری بود.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، در این گزارش چندین سفارش هم عرضه شده است: هماهنگی جهانی با کشورهایی که استراتژی واکسیناسیون را حفظ می کنند تا همه گیری آخر پیدا کند؛ تقویت بررسی ها برای یافتن منشاء ویروس توسط سازمان جهانی بهداشت، کشورها و جامعه علمی؛ تقویت کلی سازمان جهانی بهداشت؛ اتخاذ مسیرهای دوگانه برای پیشگیری از بیماری های عفونی نوظهور در آینده و تقویت نظام ملی سلامت.
گفتنی است، بنابر جدید ترین آمار رسمی همه گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تابحال به ۶۱۵ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۵۵۱ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۵۲۳ هزار و ۲۳۴ بیمار کووید ۱۹ هم تأیید شده است.

منبع: