یافته جدید تحقیقاتی؛ شناسایی ارتباط میکروبی بین رژیم غذایی غربی و سرطان کولورکتال

آنی غذا: تحقیقات جدید نشان میدهد رژیم غذایی غربی سرشار از گوشت قرمز و فرآوری شده، قند و دانه های تصفیه شده/کربوهیدرات، با خطر بیشتر سرطان روده بزرگ بوسیله میکروبیوم های روده مرتبط می باشد.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر به نقل از هلث لاین، پژوهشگران بیمارستان زنان بریگام بوستون، داده های بیش از ۱۳۴ هزار شرکت کننده در ایالات متحده را بررسی کردند. این تیم الگوهای رژیم غذایی و همین طور DNA را از سویه هایEscherichia coli که در بیش از ۱۰۰۰ تومور کولورکتال (سرطان روده بزرگ) یافت می شود، تحلیل و بررسی کرد.
این تیم به دنبال سویه های باکتریایی حامل ژنتیک مجزا معروف به پلی کتید سنتاز (PKS) بود. PKS آنزیمی را رمزگذاری می کند که نشان داده شده است موجب ایجاد جهش در سلول های انسانی می شود. بطور کلی، این تیم دریافت که رژیم غذایی غربی با تومورهای کولورکتال حاوی مقادیر زیادی از PKS+ E. coli مرتبط می باشد اما با تومورهای حاوی مقدار کمی از PKS+ E. coli مرتبط نیست.
«شوجی اوگینو»، سرپرست تیم تحقیق، می گوید: «این یافته ها از این فرضیه ما حمایت می کنند که رژیم های غذایی به سبک غربی بوسیله تأثیر آن بر روی PKS+ E. coli، خطر مبتلاشدن به سرطان روده بزرگ را بیشتر می کند.»
وی در ادامه اضافه کرد: «این نخستین مطالعه در مورد ارتباط رژیم غذایی غربی با باکتری های بیماری زا خاص در سرطان است. سوال بعدی ما این است که کدام یک از رژیم های غذایی و سبک زندگی به سبک غربی مربوط به سرطان کولورکتال حاوی اینگونه باکتریایی است.»

منبع: