تکمیل واکسیناسیون کودکان بدو ورود به دبستان شرط ثبت نام دانش آموزان

قم با عنایت به اهمیت ایمن سازی کودکان در مقابل بیماری ها، با هماهنگی دو دستگاه آموزش و پرورش و مرکز بهداشت، دانش آموزانی مجوز ثبت نام دارند که طبق کارت واکسیناسیون، کلیه واکسن های خویش را دریافت نموده باشند.
در اولین نشست شورای بهداشت شهرستان با حضور دکتر ذاکریان فرماندار قم، ضمن تاکید بر اهمیت تکمیل واکسیناسیون کودکان بدو ورود به دبستان مصوب گردید ثبت نام کلیه نوآموزان جهت ورود به دبستان منوط به عرضه کارت تکمیل شده واکسن دانش آموز باشد.
همینطور در این نشست تاکید گردید با عنایت به اهمیت ایمن سازی کودکان در مقابل بیماری ها، با هماهنگی دو دستگاه آموزش و پرورش و مرکز بهداشت، دانش آموزانی مجوز ثبت نام دارند که طبق کارت واکسیناسیون، کلیه واکسن های خویش را دریافت نموده باشند.
از مباحث دیگر این جلسه، میتوان به ساماندهی بازار روزها، پیگیری و نظارت مستمر بازرسان مرکز بهداشت و دستگاههای مرتبط بر فعالیت و عدم عرضه محصولات غیربهداشتی در بازار روزها، و هم تأمین آب آشامیدنی سالم بخش ها و روستاهای تابعه استان قم اشاره نمود.
ذاکریان ضمن اشاره به اهمیت استان قم از نظر جغرافیایی و استراتژیکی، فلسفه تشکیل جلسات شورای بهداشت شهرستان را رسیدگی و حل مشکلات سلامتی همشهریان گرامی دانستند و خواهان جدیت و اهتمام تمامی اعضا در برگزاری مستمر و منظم جلسات شورا و پیگیری و اجرای مصوبات آن جهت حل مشکلات بهداشتی شهرستان شدند.
شایان ذکر است، اعضای شورای بهداشت شهرستان شامل: فرمانداری، مرکز بهداشت شهرستان، بخشداری ها و نمایندگان دستگاههای دولتی در رابطه با حوزه سلامت در شهرستان قم می باشد که ماهیانه برگزار می شود.

منبع: