محققان پی بردند؛ تأثیر مصرف روزانه امگا۳ در کاهش فشارخون

محققان به افراد سفارش می کنند جهت کمک به کاهش فشار خون، روزانه ۳ گرم اسیدهای چرب اُمگا ۳ مصرف کنند.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر به نقل از هلث لاین، محققان می گویند اُمگا می تواند از مکمل ها یا ماهی های چرب مانند سالمون، تن، ساردین، قزل آلا، شاه ماهی و صدف تأمین شود.
محققان دانشگاه ماکائو چین دریافتند:
• افرادی که روزانه بین ۲ تا ۳ گرم اسیدهای چرب امگا ۳ ترکیبی DHA و EPA مصرف می کردند، فشار خون سیستولیک (عدد بالا) و دیاستولیک (عدد پایین) به صورت متوسط حدود ۲ میلی متر جیوه کاهش پیدا کرد.
• فشار خون سیستولیک به صورت متوسط ۴.۵ میلی متر جیوه برای افراد مبتلا به فشار خون بالا و حدود ۲ میلی متر جیوه برای افراد فاقد فشار خون کاهش پیدا کرد.
محققان خاطرنشان کردند که مصرف روزانه بیشتر از ۳ گرم اسیدهای چرب امگا ۳ امکان دارد مزایای بیشتری برای کاهش فشار خون برای بزرگسالانی که در معرض خطر بیماری قلبی هستند، داشته باشد.
به عنوان مثال، آنها گفتند که با دریافت ۵ گرم امگا ۳ در روز، فشار خون سیستولیک به صورت متوسط تقریباً ۴ میلی متر جیوه برای افراد مبتلا به فشار خون بالا و کمتر از ۱ میلی متر جیوه برای افراد فاقد آن کاسته می شود.
کاهش شدید فشار خون هم در افراد مبتلا به چربی خون بالا و در بین افراد بالای ۴۵ سال مشاهده شد.
پس از بررسی ارتباط بین فشار خون و اسیدهای چرب امگا ۳ DHA و EPA (به صورت جداگانه یا ترکیبی) در افراد ۱۸ ساله و بالاتر با یا بدون اختلالات فشار خون یا کلسترول، سه گرم در روز بعنوان دوز بهینه تعیین شد.
به طور کلی، محققان ۷۱ کارآزمایی بالینی را که از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۲۰ در سطح جهانی انتشار یافته بودند، بررسی کردند که شامل تقریباً ۵۰۰۰ شرکت کننده در محدوده سنی ۲۲ تا ۸۶ سال بود. شرکت کنندگان به صورت متوسط به مدت ۱۰ هفته از منابع غذایی و / یا مکمل های تجویزی اسیدهای چرب بهره برده بودند.
خبرگزاری مهر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

منبع: