افزایش موارد روزانه مبتلا شدن به کووید در کره جنوبی

به گزارش آنی غذا با گسترش سویه اُمیکرون در کره جنوبی، موارد روزانه جدید مبتلا شدن به کووید۱۹ امروز (چهارشنبه) برای نخستین بار از مرز ۱۳ هزار تن در این کشور فراتر رفت.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، به رغم تمدید قوانین سختگیرانه در رابطه با فاصله گذاری اجتماعی در کره جنوبی، این کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ هزار و ۱۲ مورد جدید مبتلا شدن به کووید۱۹ را گزارش کرده است.
مقامات بهداشتی کره جنوبی اخطار دادند که سویه مسری امیکرون طی هفته گذشته به سویه غالب کروناویروس در این کشور تبدیل گشته و تعداد موارد روزانه مبتلا شدن به کووید۱۹ طی هفته های آتی می تواند دو برابر شده یا به سطوح بالاتری هم برسد.
نخست وزیر کره جنوبی امروز در نشستی اظهار داشت: در آینده، اولویت اصلی ما کاهش بیماران بد حال و مرگ و میر ناشی از عوارض مبتلا شدن به کووید۱۹ است.
مقامات محلی کره جنوبی طرح جدیدی را معرفی کردند که طی آن فقط گروههای اولویت دار، تست پی سی آر انجام می دهند و بقیه افراد می توانند آزمایش آنتی ژن سریع (یک تست تشخیصی سریع و مناسب می باشد که به صورت مستقیم وجود یا عدم وجود آنتی ژن را تشخیص می دهد) را به منظور تشخیص اولیه و سریع تر انجام دهند.
همینطور مقامات محلی کره جنوبی، زمان قرنطینه افراد واکسینه شده ای که به کووید۱۹ مبتلا شده اند را از ۱۰ روز به هفت روز کاهش دادند.
به گزارش آنی غذا به نقل از خبرگزاری رویترز، به قول آژانس کنترل و جلوگیری از بیماری ها در کره جنوبی، بیشتر از ۹۵ درصد از بزرگسالان در این کشور به صورت کامل واکسینه شده اند و حدود ۵۸ درصد از آنها هم دُز یادآور واکسن کرونا را دریافت کرده اند.