معاون دانشگاه علوم پژشكی گلستان خبر داد: شناسایی دومین بیمار مبتلا به امیکرون در گلستان

به گزارش آنی غذا گلستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به تسریع روند آزمایش و بررسی نوع بیماری افراد مشکوک، اظهار داشت: دومین بیمار مبتلا به اَمیکرون در استان گلستان شناسایی شد.
ناهید جعفری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی گلستان بعنوان یکی از استان های پیشرو در بررسی و تشخیص سویه جدید بیماری کروناست، اظهار نمود: با استقرار امکانات پیشرفته و کیت تشخیص این بیماری در دانشگاه علوم پزشکی گلستان درحال پایش و بررسی دقیق بمنظور شناسایی بیماران مبتلا به سویه اُمیکرون هستیم.
وی با اعلان اینکه روز گذشته دومین بیمار مبتلا به اُمیکرون در استان گلستان شناسایی شد، اضافه کرد: با شناسایی این بیمار در گرگان، تا حالا دو بیما مبتلا به این سویه در استان شناسایی شده اند که تمامی اقدامات لازم برای درمان و جهت بررسی افراد در رابطه با این افراد بمنظور جلوگیری از گسترش آن در حال انجام می باشد.
وی بر تحت نظر گرفتن خانواده این دو بیمار بصورت کاملا هوشمند و هدفمند آگاهی داد و اظهار داشت: فهرست تمامی افرادی که این دو فرد با آنها در ارتباط بوده اند احصا شده و مراتب لازم برای پیگیری در حال انجام می باشد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا اولین مورد مبتلاشدن به بیماری کرونا از نوع سویه جدید اُمیکرون در استان گلستان در ابتدای هفته جاری در شهرستان مینودشت شناسایی شده بود.

منبع: