ماموریت پلیس فرانسه برای مقابله با جشن های سال نو به خاطر كرونا

آنی غذا: فرانسه با کمک گرفتن از ۱۰۰ هزار مامور پلیس با گردهمایی های سال نو مقابله و بر اعمال مقررات منع آمد و شد، تاکید نمود.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، وزیر کشور فرانسه در نامه ای به مسئولان منطقه ای این کشور آنان را از بسیج ۱۰۰ هزار مامور پلیس در روز گذشته (پنجشنبه) برای جلوگیری از دورهمی های بزرگ به مناسبت جشن های آخر سال باخبر کرد.
برمبنای دستور وزارت کشور فرانسه نیروهای پلیس موظف شدند به محض اطلاع از جشن های شبانه، حاضران را جریمه و متفرق و سازمان دهندگان این جشن ها را شناسایی کنند.
برمبنای جدول آماری “ورلدمتر” هم اکنون فرانسه با مرگ ۶۴ هزار نفر بر اثر مبتلاشدن به ویروس کرونا در جایگاه پنجم از نظر مبتلاشدن به این بیماری در جهان قرار دارد. با این وجود دولت فرانسه معتقد می باشد که هم اکنون نیازی به قرنطینه و تعطیلی کامل کشور وجود ندارد. هرچند رستوران ها، کافه ها و مراکز فرهنگی فرانسه تعطیل شدند.
همین طور قرار شد نیروهای پلیس با حضور آشکارشان در مراکز شهرها و حومه ها از ساعت هشت شب تا شش بامداد بر رعایت مقررات منع آمد و شد نظارت کنند.
به گزارش یورونیوز، با این وجود مقام های فرانسوی از احتمال افزایش ساعات منع آمد و شد در مناطقی که آمار مبتلاشدن به بیماری کرونا افزایش یافته است آگاهی داده اند.

منبع: