طرح شهید قاسم سلیمانی در استان مركزی كلید خورد

به گزارش آنی غذا مركزی فرمانده سپاه روح الله استان مركزی اظهار داشت: طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی در امتداد محله محور شدن كنترل بیماری كرونا در استان شروع شد.
سردار محسن کریمی در هفتاد و یکمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اعلان اینکه توجه و عمل به دستورات این ستاد در واقع مصداق تقواست، اظهار نمود: امروز باید به این باور برسیم که درصدد انجام یک اقدام ملی برای مقابله با یک دشمن هستیم و مردم و جامعه نیز قبول دارند که باید یک اقدام اثربخش به انجام برسد.
وی اشاره کرد: در کنار همه اقدامات، طرح جدید شهید سپهبد قاسم سلیمانی در نظر گرفته شده که امروز رسما در استان مرکزی کار خودرا در مسجد ولایت شروع کرد. تعطیلات دو هفته ای پیش رو می تواند در اثرگذاری این طرح موثر باشد و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.
وی با اعلان اینکه طرح در بازه زمانی چهار تا شش ماه و حتی بیشتر انجام می شود، اضافه کرد: مقرر است که خانواده ها در محلات توانمند شوند تا بتوانند در مقابل این ویروس از خود دفاع کنند و حتی در صورت تداوم شیوع بیماری، محله با زندگی با کرونا همراه شود. مقرر است بیش از گذشته در کنار مردم باشیم، همراه مردم خواهیم بود و خدمات را به محلات می بریم تا مراکز درمانی خلوت تر باشند و به بیماران خاص اختصاص پیدا کند.
کریمی اظهار داشت: باتوجه به تجارب گذشته تلاش شد که در کنترل بیماری محله محور عمل نماییم و روحانیون فرمانده این اقدامات در محله ها هستند.
وی با اعلان اینکه مقام معظم رهبری همه ما را به تصمیمات ستاد ملی ارجاع داده اند، اضافه کرد: اگر مسائل دینی تقویت شود و خداوند را ناظر بدانیم قسمتی از مشکلات حل می شود. در عین حال افرادی که رعایت نمی کنند نیز باید اعمال قانون شوند.
کریمی بنیه طرح را مراقبت، نظارت و حمایت دانست و اظهار داشت: کمیته رهگیری، آموزش، پایش و نظارت عملیات و مسئول امور طرح نیز مشخص شده است. کار فنی با علوم پزشکی و کار عملیاتی بر عهده بسیج خواهد بود و پروسه کار و اقدامات در محلات نیز مشخص شده است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اعلان اینکه در این طرح دو نوع قرنظینه در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: افراد درگیر و افراد دارای بیماری زمینه ای و در معرض خطر نیز باید در قرنطینه قرار گیرند و برای استقرار بیماران از همه ظرفیت های موجود نیز استفاده می شود و رصد بیماران محتمل نیز در این طرح حتما انجام می شود تا بتوان زنجیره انتقال را قطع کرد.
وی خواهان از دستور کار خارج شدن مساجد از تعطیلات شد و اظهار داشت: همانطور که از پادگان ها به خوبی مراقبت شد، اجازه برگزاری مراسم در مساجد را نمی دهیم، اما برای اجرای این طرح باید مساجد را فعال نگهداشت.
کریمی درباب محدودیت های پیش رو از اول آذرماه اشاره کرد: برای اعمال محدودیت باید در گام اول برای مسئولین محدودیت ایجاد شود چونکه در خیلی از مواقع محدودیت ها را دور می زنند، بنا بر این برای تردد خودرو ها در ساعت ۲۱ تا ۴ بامدادان باید فرمانداری ها تصمیم گیرنده باشند، همین طور این محدودیت ها کشوری است و باید کار تبیینی و عملیات روانی برای جامعه در نظر گرفته شود.

منبع: