رونمایی از كیت تشخیص سریع آنتی ژن كووید-۱۹با دقت ۸۵ درصدی

آنی غذا: بامداد امروز از خط تولید كیت سریع آنتی ژن كووید ۱۹ با دقت ۸۵ درصدی رونمایی گردید.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در این مراسم که با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، معاونان وزارت بهداشت و دکتر مخبر رئیس ستاد اجرائی فرمان امام(ره) و مسئولان دانشگاه در مجتمع بین المللی فناوری و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به اهمیت تشخیص سریع کووید-۱۹، تولید کیت های تشخیص سریع آنتی ژن کرونا با امکان تشخیص در کمتر از ۲۰ دقیقه را دستاوردی مهم دانست.
وی ادامه داد: در جریان تفاهم نامه پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه با ستاد اجرائی فرمان امام (ره)، پروژه های بسیاری شکل گرفت که تولید این کیت ها نیز یکی از همین پروژه های پژوهشی است.
وی با اعلان اینکه ایران جزو پنج کشور اول جهان در تولید کیت های تشخیص سریع است، اضافه کرد: سرعت و سهولت انجام تست، از مزایای این کیت ها محسوب می شود. نتیجه سایر تست های تشخیصی به ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان نیاز دارد، اما نتیجه کیت تشخیص سریع در کمتر از ۲۰ دقیقه اعلام می شود. همین طور این تست نیاز به امکانات پیچیده ای ندارد.
دکتر زالی عنوان کرد: از طرفی حضور افراد در آزمایشگاه ها برای انجام تست های مشابه و عدم امکان تعیین تکلیف آنها در مدت زمان کم، سرایت پذیری را بیشتر می کند که این چالش نیز با بهره گیری از این کیت ها مرتفع خواهد شد.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از دقت ۸۵درصدی تشخیص این کیتها آگاهی داد و عنوان کرد: تا حالا این کیت ها در جامعه ۵۰۰ نفری مورد آزمایش قرار گرفته و از نظر بالینی مورد تایید است.
وی اشاره کرد: باتوجه به همزمانی رونمایی از این دستاورد بزرگ با آغاز طرح ملی محله محوری، نقش کلیدی و راهبردی مراکز جامع خدمات سلامت در بحث بیماریابی، غربالگری و شناسایی هوشمند بیماران بیش از پیش نمایان می شود و این اقدامات از اولویت های وزارت بهداشت است.
وی اظهار نمود: قیمت کیت تولید داخل، ۷۰ درصد قیمت کیت مشابه خارجی و ارزبری آن ۳۰ درصد کیت مشابه خارجی است.
ادامه دارد…

منبع: