یك متخصص تغذیه عنوان كرد؛ نیازهای تغذیه ای روزهای سرد كرونایی

به گزارش آنی غذا یك متخصص تغذیه، در مورد بخور نخورهای روزهای كرونایی و تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس كووید ۱۹، سفارش هایی را بیان كرد.

سوده رازقی، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: افرادی که از تغذیه های سالم و مقوی در ایام کرونایی برخوردار می باشند، تاب و توان بهتری برای مقابله با این بیماری دارند.
وی با تاکید بر تامین انرژی مورد نیاز بدن، اشاره کرد: بدن ما حداقل روزانه ۱۲۰۰ کالری انرژی نیاز دارد و کمتر از آن می تواند موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن در مقابله با بیماری ها شود.
رازقی با اشاره به شدت عفونت زایی کووید ۱۹، اظهار داشت: لازم است که با تغذیه سالم و مقوی، سیستم ایمنی خودرا در ایام کرونایی تقویت نماییم. به خصوص اینکه به شروع فصل پاییز نزدیک شده ایم و همزمانی شیوع آنفلوانزا و کرونا، ما را بر آن می دارد که بیشتر به فکر سلامت خود باشیم.
این متخصص تغذیه، خوردن غذاهای آب پز و بخار پز را بیشتر از غذاهای سرخ کردنی مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: مصرف بیش از نیاز روغن های حیوانی و گیاهی، می تواند ایمنی بدن را تضعیف کند.
رازقی، مصرف امگا ۳ را یاد شده قرار داد و اظهار داشت: امگا ۳ به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می نماید. بنابر این، بهتر است که خوردن ماهی در برنامه غذایی ما گنجانده شود.
این متخصص تغذیه، مصرف روزانه میوه و سبزیجات را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: خوردن آب میوه های طبیعی و تازه در فصل پاییز و زمستان، بیش از پیش تاکید می شود.
رازقی، مصرف ویتامین D را سفارش کرد و اظهار داشت: روزانه حداقل ۲۰۰۰ واحد از این ویتامین مصرف شود.
وی همین طور اضافه کرد: مصرف مکمل ها برای آن دسته از افرادی که به مواد غذایی مورد نیاز بدن دسترسی ندارند، سفارش می شود.

منبع: