كاهش ۱۵ درصدی فوتی های كرونا در تهران

آنی غذا: فرمانده عملیات مدیریت بیماری كرونا در كلان شهر تهران از كاهش ۱۵ درصدی مرگ و میر ناشی از كرونا در تهران در طول ۲۴ ساعت گذشته آگاهی داد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی، امروز پنجشنبه یکم خردادماه، در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی، درباره وضعیت بیماری کرونا در تهران اظهار نمود: در ضمن ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش های عادی و ۶۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری مراکز بهداشتی و درمانی بستری شده اند.

وی تعداد بیماران کرونایی را که در ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان های استان مرخص شده اند ۲۶۲ نفر عنوان نمود و اضافه کرد: میزان مرگ و میر نیز حدودا حدود ۱۵ درصد نسبت به ۲۴ ساعت گذشته کاهش داشته است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران در ادامه اضافه کرد: در میزان مراجعات به مجموعه های بهداشتی با کاهش ۲۲ درصدی و در مجموعه مراجعات درمانی با کاهش ۲۹ درصدی رو به رو بوده ایم.

زالی افزود: به نظر می آید توجه به عواملی که روزهای گذشته نیز به آن تاکید کرده ام، یعنی بالا بودن میزان رعایت پروتکل های بهداشت فردی و جلوگیری خانواده ها از حضور افراد پرمخاطره در سطح شهر، در حفظ شرایط موجود و روند رو به کاهش بیماری بسیار مهم می باشد.

وی تصریح کرد: رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی بخصوص در حوزه مشاغل و کسب و کار ضروریست همینطور افرادی که در زمره گروه های پرخطر قرار می گیرند علاوه بر رعایت پروتکل ها باید از تردد غیرضروری در سطح شهر اجتناب کنند، برای اینکه نسبت به سایر افراد میزان بالاتری از خطر آنان را در معرض بستری شدن در بیمارستان قرار می دهد.

زالی خاطرنشان کرد: بعضی از علایم جدید مانند علایم گوارشی، کاهش اشتها، از بین رفتن حس چشایی، اختلال در حس بویایی، سردردهای شدید، دردهای کمری همراه با تب و دردهای عضلانی و احساس کسالت عمومی را هم باید در کنار علایم تنفسی به تابلوی بالینی علایم بیماری اضافه نماییم.

وی تصریح کرد: در کنار علایم تنفسی که علایم شایع و بارز این بیماری هستند، برخی علایم گوارشی بخصوص اسهال های آبکی متناوب همراه با تب های خفیف نیز می تواند ظن بالینی تیم بالینی را نسبت به کرونا برانگیخته کند.

اعلام آمادگی کامل بیمارستان های استان برای استمرار درمان بیماران غیرکرونایی
زالی خاطرنشان کرد: با عنایت به شرایط کرونا در بیمارستان های تهران از شروع اسفندماه تا کنون، طبیعتا بعضی از بیماران مزمن مانند بیماران دیابتی، بیماران سرطانی و بیمارانی که در حوزه بیماری های خاص احتیاج به خدمات درمانی داشته اند، به خاطر خطر مواجه شدن با بیماری به بیمارستان ها رجوع نکرده اند.

وی افزود: خوشبختانه با عنایت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تفکیک شرایط برای بستری و پذیرش بیماران کرونایی و غیرکرونایی می توان اعلام نمود که خیلی از بیمارستان ها هم اکنون با اجرای شیوه نامه های بهداشتی آمادگی لازم را برای پذیرایی از بیماران مزمن بخصوص بیماران سرطانی و بیماران خاص دارند.

زالی تصریح کرد: بیمارانی که تابحال درمانشان به دلایلی ابتر مانده است به جهت اینکه گرفتار مشکل مضاعف نشوند تدریجا به مراکز بهداشتی مورد نظر رجوع کنند.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، او در آخر خاطرنشان کرد: طبیعتا همکاران ما در بیمارستان های تهران آمادگی لازم را برای پذیرایی از این بیماران دارند تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی باحداقل خطرات مترتبه به استمرار درمان آنها کمک کنند.

منبع: