متخصصان فرانسوی تاثیر توسیلیزومب در درمان كووید-۱۹ را تایید كردند

آنی غذا: اولین نتایج یك آزمایش بالینی در فرانسه نشان میدهد كه نوعی داروی روماتیسم برای درمان عوارض سخت كووید-۱۹، بیماری ناشی از كروناویروس جدید، اثرات بسیار مثبت دارد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشکی فرانسه از این یافته بعنوان خبری خوب در بین انبوه تحقیقات و آزمایشات جاری جهت یافتن درمان قطعی یا کاهش عوارض ناشی از مبتلاشدن به بیماری کووید ۱۹ یاد می کنند.
در حالی که شمار آزمایش های بالینی واکسن و داروهای درمان این بیماری در جهان رو به افزایش است نهاد دولتی هماهنگ کننده امور بیمارستان های پاریس و منطقه ایل- دو-فرانس موسوم به «کمک های عمومی-بیمارستان های پاریس» روز دوشنبه با انتشار نتایج اولیه آزمایش داروی «توسیلیزومب» روی بیماران از تاثیر مثبت این دارو در کاهش عوارض شدید کووید-۱۹ آگاهی داده است.
«توسیلیزومب» دارویی است که از آن برای درمان روماتیسم، بیماری های مفصلی و آرتریت استفاده می شود. استفاده از این دارو همین طور روشی شناخته شده برای سرکوب سیستم ایمنی است تا بیماری های در رابطه با روماتیسم در مدت زمان کمتری بهبود بیابند.
در گزارش نهاد هماهنگ کننده امور بیمارستانی در منطقه پاریس آمده است که برمبنای نتایج مطالعات انجام شده، داروی «توسیلیزومب» نقش موثری در جلوگیری از واکنش های شدید و غیرطبیعی سیستم ایمنی موسوم به «طوفان سیتوکین» در بدن برخی بیماران بسیار بد حال مبتلا به کووید-۱۹ دارد.
سیتوکین ها که هنگام مواجه شدن بدن با عفونت و قبل از هر حمله دیگر ویروسی از طرف سیستم ایمنی آزاد می شوند در شرایط عادی زمینه ایجاد نوعی آگهی را برای مقابله با عوامل بیرونی فراهم می کنند. این در حالیست که طوفان سیتوکین وقتی ایجاد می شود که سیتوکین ها در تلاشی اشتباه برای ایمن نگه داشتن بدن به اعضای مختلفی ازجمله ریه ها و کبد حمله می کنند و ممکنست در نهایت سبب مرگ بیمار شوند.
آزمایش بالینی انجام شده برای تاثیر داروی «توسیلیزومب» بر بیماران کووید-۱۹ نشان میدهد که واکنش های شدید و غیرطبیعی سیستم ایمنی افرادی که این دارو به آنها داده شده به خوبی مهار شده و از وخامت و حتی مرگ آنها نیز جلوگیری به عمل آمده است.
داروی «توسیلیزومب» به صورت بالینی روی ۱۲۹ بیماری که به سبب مبتلاشدن به کووید ۱۹ به شکل حاد از عفونت ریه رنج می بردند آزمایش شده است. در بیانیه نهاد هماهنگ کننده امور بیمارستانی در منطقه پاریس آمده است که این بیماران در عین حال در وضعیتی نبودند که به بخش مراقبت های ویژه منتقل شوند.
بنابر گزارش یورونیوز، هزینه درمان با این دارو ۹۰۰ یورو عنوان شده که یک دهم هزینه بستری شدن بیماران دارای عواض حاد در بخش مراقبت های ویژه یعنی ۹۰۰۰ یورو است.

منبع: