اقامتگاه بومگردی دوهزار و سه هزار

شهرستان تنكابن یا شهسوار با دار بودن سواحل و رودخانه نمای بسیار زیبایی را به گردشگران ارائه می دهد.

شمال ایران همواره مقصد گردشگری بسیاری از مردم کشورمان و گردشگران خارجی بوده و هست.

این منطقه از ایران علاوه بر طبیعت زیبا و هوای معتدل دارای تاریخی کهن و غنی است. یکی از مناطق بسیار دیدنی شمال کشورمان شهرستان تنکابن یا شهسوار است.

این شهرستان با دار بودن سواحل و رودخانه نمای بسیار زیبایی را به گردشگران ارائه می دهد.

مناطق دو هزار و سه هزار یکی از خاص ترین مناظر جنگلی را در هر فصل سال به شما نشان خواهد داد.

 

گردشگرانی که علاوه بر طبیعت گردی به تاریخ باستانی منطقه ایی هم علاقه مند هستند می توانند از قدیمی ترین قلعه تنکابن به نام قلعه تنکا که تخمین زده شده مربوط به سده ۶ ه ق است هم دیدن کنند.

این قلعه در بلندای تپه ایی باستانی در جنوبی ترین نقطه از شهر بنا گشته است. بر اساس شواهد تاریخی این مکان شاهد نبردهای بسیاری بوده و چندین بار تخریب و آباد گشته است و در دوره مشروطه مدتی اقامتگاه میرزا کوچک خان و یارانش بود.

این قلعه یکی از جاذبه های بکر و دست نخورده گردشگری تاریخی است که می تواند مکانی برای جذب توریست و رونق بیشتر اقامتگاه بوم گردی شمال کشور باشد و طبعا اکو توریسم منطقه ایی رونق بیشتری می گیرد.

فاصله قلعه تنکا تا اولین اقامتگاه بوم گردی جانا در دوهزار، حدود ۸ کیلومتر رانندگی در مسیر رودخانه چشمه کیله و جنگل بلوط  و تپه های زیبا و با منظره ایی شگفت انگیز از کوه همیشه برفی علم کوه به اقامتگاه بومگردی شمال می رسید که می توانید در آنجا اقامتی دلنشین و گرم داشته باشید و خاطرات گردش از قلعه تنکا تا به این اقامتگاه بومگردی تنکابن را در آرامش ثبت کنید.

اقامت گاه بوم گردی جانا شما را در بازدید این مناطق یاری خواهد کرد و نکات بسیار جذابی را در مورد تنکابن به شما خواهد داد.

شما می توانید در فضای دل نشین اقامت گاه جانا تعطیلات دلپذیری را سپری کنید