معاون مشاركت های مردمی مجمع خیرین سلامت كشور اعلام كرد بهره برداری از ۳۴ مركز بهداشتی- درمانی در دهه فجر

به گزارش آنی غذا معاون مشاركت های مردمی مجمع خیرین سلامت كشوراز بهره برداری از ۳۴ پروژه بهداشتی و درمانی همزمان با دهه فجر در سراسر كشور آگاهی داد و اظهار داشت: باتوجه به سیل سیستان و بلوچستان، لازم است كه خیرین سلامت برای كمك به هموطنان در این منطقه ورود كنند.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، سیدمحمد طباطبایی با تبریك ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مجمع خیرین سلامت همزمان با چهل و یكمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های متنوعی در سراسر كشور برگزار می نماید.

وی اضافه كرد: بر این اساس۳۴ مركز بهداشتی و درمانی شامل كلینیك تخصصی، مركز جامع سلامت شهری و روستایی، خانه بهداشت، پایگاه اورژانس ۱۱۵، مركز فوریت های پزشكی جاده ای و آزمایشگاه در دهه مبارك فجر در اقصی نقاط كشور به بهره برداری می رسد.

طباطبایی ضمن تقدیر از اقدامات خیرین و نیك اندیشان حوزه سلامت و دانشگاه های علوم پزشكی برای همكاری و مساعدت در زمینه نیازسنجی مراكز درمانی، افزود: بازسازی و تعمیر بخش جراحی و اتاق سی سی یو و ساخت كلاس درس در بیمارستان رازی رشت از دیگر برنامه های مجمع خیرین سلامت است.

معاون مشاركت های مردمی مجمع خیرین سلامت كشور با اشاره به اینكه انجام ویزیت رایگان در بیمارستان ها و مراكز درمانی، توزیع بسته های غذایی بین بیماران نیازمند دارای سوء تغذیه در استانها خصوصاً در استان همدان در دهه فجر از طرف مجمع خیرین سلامت انجام می شود، اظهار داشت: همین طور برگزاری شش همایش تجلیل از خیرین سلامت و برگزاری جشن انقلاب، عیادت از بیماران تحت پوشش در استان همدان، تامین نیازهای اداری مراكز بهداشتی، ملاقات با خیرین سلامت، دیدار با خانواده های شهدا، ملاقات با ائمه جمعه و مسئولان و تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) همچون برنامه های دیگر مجمع خیرین سلامت است.

طباطبایی با اشاره به اینكه بیشتر از ۲۰ كارگاه آموزشی در مساجد و مدارس استان های قزوین، گیلان و همدان در این ایام برگزار می شود، اظهار داشت: در عین حال شورای مشاركت های زنان خیر سلامت در خیلی از استانها فعال شده و امیدواریم با فعالیت شورای زنان خیر در تمام استانها مشاركت را در این بخش افزایش دهیم. برای اینكه نقش زنان در امر خیر بر هیچ كس پوشیده نیست و تعداد زیادی از خیرین از بانوان و زنان ایران اسلامی هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی مجمع خیرین سلامت كشور، وی با اشاره به اینكه موضوع پیشگیری و پژوهش در دستور كار مجمع خیرین سلامت است، اظهار نمود: درخواست ما از خیرین این است كه به مناطق كم برخوردار توجه ویژه ای داشته باشند.

طباطبایی با اشاره به سیل سیستان و بلوچستان و ضرورت ورود خیرین سلامت و مردم نوع دوست برای كمك به هموطنان در این منطقه، اظهار داشت: بتازگی در كمك به هموطنان سیل زده در سیستان و بلوچستان توفیقات خوبی بدست آمده و دو پروژه در مركز درمانی در سیستان و بلوچستان و زاهدان در روزهای دهه فجر به بهره برداری می رسد.

طباطبایی با اشاره به اینكه مجمع خیرین سلامت بیشتر از ۳۰۰ شعبه در سراسر كشور دارد كه آماده دریافت كمك به بخش سلامت است، افزود: هموطنان نوع دوست می توانند با مراجعه به این شعبات در امور خیر مشاركت كنند.

منبع: