سخنگوی حوزه در گفتگو با آنی غذا: آتش زدن كتاب پزشكی برای حوزه و روحانیت قابل قبول نیست

به گزارش آنی غذا ایسنا/قم سخنگوی حوزه های علمیه كشور آتش زدن كتاب پزشكی توسط یكی از فعالان طب سنتی را اقدامی نسنجیده و نادرست دانست كه برای حوزه و روحانیت قابل قبول نیست.
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی در گفتگو با ایسنا با اشاره به كلیپ سوزاندن كتاب پزشكی توسط حجت الاسلام تبریزیان اظهار داشت: آیت الله اعرافی در این حوزه اطلاعیه ای صادر كردند و نسبت به این مسئله واكنش نشان دادند.
وی اضافه كرد: حوزه نسبت به این مسئله واكنش جدی نشان داد ولی معتقدم كه خیلی نباید این مباحث را بازتاب بدهیم چون آقای تبریزیان بطور قطع كار نادرستی كرده است و اگر این مسئله را بازتاب دهیم به نشر بیشتر این كار اشتباه كمك می شود.
سخنگوی حوزه های علمیه بیان نمود: حوزه این عمل را به همراه علما به شكل جدی محكوم كرده است ولی بازهم بیان می نماییم كه این مسئله نباید چندان نشر داده شود.
وی اظهار داشت: بحث این است كه بر فرض اینكه ما طب اسلامی داشته باشیم یا نداشته باشیم ولی آتش زدن كتاب یك اقدامی ناپسند و نسجنیده است و بدون تردید اصلا قابل قبول برای حوزه و رحانیت نیست.
رفعتی بیان نمود: حوزه های علمیه تاكید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه دارد و حالا اگر در آن كتاب یك سری داروهایی است كه به تعبیر تبریزیان حرام است باز هم یك بحث دیگری است كه باید استدلال شود و اثبات كرد كه این ها داروهای مضر هستند و نباید با اقدام ناشایست كاری نماییم كه در مجامع علمی باعث وهن حوزه و روحانیت است.