مطالعات نشان می دهد؛ دارچین برای كاهش قند خون دیابتی ها مفیدست

آنی غذا: بگفته پژوهشگران، افراد مبتلا به دیابت می توانند با تغییرات ساده در رژیم غذایی، میزان قندخون شان را كنترل نمایند.

به گزارش آنی غذا به نقل از مهر، پژوهشگران دریافتند دارچین می تواند به كاهش میزان قندخون در افراد مبتلا به دیابت كمك نماید. در این شرایط، بدن قادر به تولید میزان كافی انسولین نیست بنا بر این میزان قندخون افزایش می یابد. در صورت عدم درمان دیابت، قندخون بالا می تواند منجر به بیماری قلبی و سكته شود.
به گفته پژوهشگران، افزودن دارچین به رژیم غذایی سبب بهبود حساسیت انسولین و كاهش میزان ورود قند به جریان خون می شود.
مطالعات نشان میدهد دارچین با اختلال در آنزیم های مختلف هضم، میزان گلوكز (قند) ورودی به جریان خون را می كاهد. این روند سبب كُندشدن روند تجزیه كربوهیدرات ها در دستگاه گوارش می شود. زمانیكه كربوهیدرات ها تجزیه می شوند، تبدیل به قند قابل هضم می شوند، سپس وارد جریان خون شده و میزان قندخون را می افزایند.
دارچین بوسیله كُندكردن روند تجزیه و جذب كربوهیدرات ها به كنترل میزان قندخون كمك می نماید.
نتایج تحقیق اخیر نشان میدهد این عملكرد دارچین ناشی از وجود دو آنزیم است: α-amylase لوزالمعده ای و α-glucosidase روده ای. این دو آنزیم، فعالیت انسولین را تقلید كرده و سبب می شوند جذب گلوكز بوسیله سلول ها كُند شود.
به گفته پژوهشگران، دارچین می تواند قندخون در حالت ناشتا را ۱۰ تا ۲۰ درصد كم كند.
محققان سفارش می كنند مصرف روزانه یك گرم دارچین می تواند به افزایش حسایست انسولین و كنترل بهتر دیابت نوع۲ كمك نماید. همین طور می تواند سبب كاهش میزان كلسترول بد بدن در مدت ۴۰ روز پس از مصرف توسط افراد دیابتی میانسال شود.

منبع: