معاون كل وزارت بهداشت: ایرانیان سالانه ۸۵۳ میلیون بار به نظام سلامت بازگشت می كنند

به گزارش آنی غذا معاون كل وزارت بهداشت اظهار داشت: هر ایرانی بطور متوسط ۱۰٫۳ بار در طول سال با نظام سلامت مواجهه دارد و سالانه حدود ۸۵۳ میلیون بار مردم ایران به سیستم سلامت، بازگشت می كنند و از هزار نفر ایرانی، سالانه ۱۴۰ نفر بستری می شوند.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دكتر ایرج حریرچی در پانزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی در مجتمع فرهنگی و ورزشی تلاش تهران، گفت: با توسعه و پیشرفت جوامع و گسترش بهداشت و پیشگیری، تجربه دهه های اخیر نشان میدهد كه مراجعات مردم به نظام سلامت افزایش پیدا می كند؛ چون طول عمر افراد زیاد می شود و در این صورت، بیشتر بیماری های واگیر مربوط به دوران سالمندی هستند.

وی اضافه كرد: تا ۴۰ سال پیش امید به زندگی در ایران حدود ۵۰ سال بود و تا ۳۰ سال پیش بیماری آلزایمر در كشور وجود نداشت و امید به زندگی در طول ۴۰ سال گذشته، بیشتر از ربع قرن افزایش یافته است.

معاون كل وزارت بهداشت اشاره كرد: در دنیا، ۱۰.۵ درصد از درآمد ناخالص ملی برای سلامت هزینه می شود و ۷۳۰۰ میلیارد دلاری كه سالانه در حوزه سلامت هزینه می شود از مجموع هزینه های انرژی و نظامی بیشتر است.

حریرچی افزود: نظام سلامت ۴ هدف اصلی دارد. افزایش سلامت مردم و امید به زندگی سالم، محافظت از مردم در مقابل مخاطرات مالی بیماری ها و پیش گیری از فقر در حوزه سلامت، افزایش رضایتمندی مردم و همین طور ارتقای كارایی و ارائه خدمات سلامت بیشتر با منابع كمتر، اهداف نظام سلامت هستند.

وی تصریح كرد: نظام سلامت، رفیق و همراه مردم است؛ چونكه در دوران سخت و بیماری به آنها ارائه خدمات می كند و رسانه ها از نظام سلامت، مجلس، دولت و جامعه، ارتقای سلامت را مطالبه كنند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، معاون كل وزارت بهداشت اضافه كرد: هم اكنون ۶۰ درصد از مردم چاق هستند یا اضافه وزن دارند و باید به مردم بگوییم كه چه مواد غذایی را مصرف نكنند كه چاق نشوند یا اضافه وزن نداشته باشند.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، همزمان با برگزاری پانزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی در تهران، از ۲۱ روابط عمومی برتر حوزه سلامت در دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی كشور نیز تقدیر گردید.

روابط عمومی های برتر حوزه سلامت در سه بخش اصلی و یك بخش فرعی مورد تقدیر قرار گرفتند. سه بخش اصلی شامل عملكرد در بسیج سلامت نوروزی، هفته سلامت ۹۸ و بسیج ملی كنترل فشارخون و بخش فرعی نیز عملكرد در حوادث طبیعی مانند سیلاب های گسترده عید امسال بوده است.

پانزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با سوژه ”جنگ رسانه ای و مسئولیت روابط عمومی ها” روزهای ۱۳ و ۱۴ آبان ماه با حضور دكتر پزشكیان – نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، دكتر حریرچی – معاون كل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، دكتر جهانپور – رئیس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی و اساتیدی از حوزه روابط عمومی و ارتباطات كشورهای ایران، بلغارستان، فرانسه و تركیه انجام شد.

منبع: