مصرف پروتئین گیاهی عمر را طولانی می كند

آنی غذا: پژوهشگران ژاپنی اعتقاد دارند كه مصرف بیشتر پروتئین های گیاهی عمر را طولانی می كند.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، بگفته پژوهشگران ژاپنی افرادی كه از میزان پروتئین های گیاهی بیشتری مصرف می كنند در مقایسه با افرادی كه با مصرف گوشت، پروتئین مورد نیاز بدن خودرا تامین می كنند، عمر طولانی تری دارند.
در این بررسی پژوهشگران به بررسی اطلاعات ۷۱ هزار فرد میانسال در مدت دو دهه پرداختند. پژوهشگران در مقایسه انجام گرفته مشاهده نمودند احتمال مرگ در افرادی كه در مدت زمان انجام مطالعه از بیشترین میزان پروتئین گیاهی مصرف كرده بودند ۱۳ درصد كمتر بوده و همین طور این افراد ۱۶ درصد كمتر در معرض مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی هستند.
دكتر «فرانك هو» از دپارتمان تغذیه دانشكده سلامت عمومی هاروارد نیز اظهار داشت: در تحقیقاتی كه قبل از این انجام گرفته آمده است مصرف میزان بالایی از پروتئین های حیوانی با افزایش احتمال مبتلاشدن به بیماری های مزمن و مرگ و میر ناشی از آنها مرتبط می باشد. این درحالیست كه مصرف قابل توجهی از پروتئین های گیاهی این خطر را می كاهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، دكتر هو كه در این مطالعه مشاركت نداشت، اضافه كرد: در مطالعه ای كه توسط پژوهشگران ژاپنی انجام گرفت مصرف پروتئین گیاهی بسیار بالا بوده است. همین طور در این مطالعه مشخص شد مصرف پروتئین حیوانی بر افزایش طول عمر تاثیری ندارد.

منبع: