مدیركل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت تاكید كرد لزوم تامین به موقع ارز برای خرید تجهیزات پزشكی

آنی غذا: مدیركل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت تصریح كرد: با عنایت به شرایط كشور و تحریم های ظالمانه دشمنان، دستگاه های اجرایی نیاز به تعامل و هماهنگی دارند. بر همین مبنا وزیر بهداشت بعنوان متولی سلامت كشور، دغدغه جدی دارد كه محصولات سلامت محور مانند دارو و تجهیزات پزشكی به صورت نظام مند تامین گردد.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا و به نقل از وبدا، رضا مسائلی با اشاره به نشست بامداد امروز وزیر بهداشت، رییس سازمان غذا و دارو و مدیران ارشد وزارت بهداشت درباره گزارش میدانی اقدامات حوزه تجهیزات پزشكی، اظهار نمود: در این نشست درمورد همكاری با دستگاه های اجرایی دیگر مانند بانك مركزی، سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت و گمرك در زمینه تامین مواد اولیه خطوط تولید و تامین تجهیزات پزشكی و قطعات پزشكی این تجهیزات، بحث و پیشنهاداتی برای تسهیل فرآیندهای موجود عنوان شد. همینطور مقرر شد جلساتی با وزیر صنعت، رییس كل گمرك، رییس سازمان توسعه تجارت و رییس كل بانك مركزی برگزار گردد.

وی اضافه كرد: با عنایت به شرایط كشور و تحریمهای ظالمانه دشمنان، دستگاه های اجرایی نیاز به تعامل و هماهنگی دارند. بر همین مبنا وزیر بهداشت بعنوان متولی سلامت كشور، دغدغه جدی دارد كه محصولات سلامت محور مانند دارو و تجهیزات پزشكی به صورت نظام مند تامین گردد.

مسائلی خاطرنشان كرد: دغدغه جدی وزارت بهداشت، تامین محصولات سلامت محور است و در این زمینه، ساعات كار همكاران ما در اداره كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت افزایش یافته است و در تلاش هستیم تا در صورت كند شدن فرآیندها، اشكالات به صورت نظام مند برطرف شود. وزیر بهداشت در هفته جاری جلساتی را با وزرای مربوطه درمورد تامین محصولات سلامت محور خواهد داشت و امیدواریم كه در این جلسات، فرآیندهای تامین مواد اولیه، تجهیزات پزشكی و قطعات پزشكی را تسهیل نماییم.

مدیركل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: تامین ارز مورد نیاز برای خرید تجهیزات پزشكی و محصولات سلامت محور باید به موقع و اولویت ها هم نظام مند باشد و از برداشتها و اقدامات سلیقه ای پرهیز شود همینطور باید منابع اطلاعاتی دقیقی در زمینه های صدور مجوز واردات، ثبت سفارش، مرحله تخصیص ارز در بانك مركزی، ترخیص از گمرك و نظارت های پس از واردات تجهیزات پزشكی و قطعات یدكی هم وجود داشته باشد.