رئیس سازمان غذا و دارو مطرح كرد پشتیبانی از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در سال جدید

به گزارش آنی غذا، معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو با اعلان اینکه کمک به تولید محصولات با کیفیت در کشور جزو برنامه های هدف گذاری شده در سال ۱۴۰۳ است، اظهار داشت: امیدواریم با کمک تولیدکنندگان و هسته های فناور بتوانیم ضمن تحقق شعار سال، در کنار تولیداتی که در سال ۱۴۰۲ داشتیم، شاهد افزایش عمق تولید باشیم.

به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، دکتر سیدحیدر محمدی درباره ی برنامه های سازمان غذا و دارو اظهار داشت: در عرصه تجهیزات پزشکی مصرفی و سرمایه ای برنامه های بسیار خوبی را در سال ۱۴۰۳ داریم. در گام اول از متخصصین و افراد صاحب نظر استفاده و در بدنه کارشناسی اداره کل تجهیزات در عرصه های مختلف همچون ارتوپدی، قلب، چشم و موارد دیگر از صاحب نظران در کمیته ها دعوت خواهیم کرد.

وی اشاره کرد: یکی از اقدامات اساسی دیگر در عرصه تجهیزات پزشکی تقویت زیرساخت های مربوط به تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی است.

معاون وزیر بهداشت یاداور شد: در سال قبل تولیدات خوبی را به ویژه در عرصه شرکت های دانش بنیان داشتیم که امیدواریم این تولیدات در سال ۱۴۰۳ رشد قابل توجهی داشته باشد.

محمدی اظهار داشت: باتوجه به پیش بینی هایی که برای همکاری با تولیدکنندگان داریم، محصولات جدیدی به سبد تجهیزات پزشکی اضافه می شود؛ تعدادی از این شرکتها اکنون در مرحله تحقیقاتی هستند که امیدواریم محصولات تولیدی را که در مراحل نهایی و واقع کارآزمایی بالینی قرار دارند، به سرعت وارد بازار کشور کنند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به این که تجهیز بیمارستان ها تقریباً با تجهیزات و ملزومات پزشکی داخلی صورت می گیرد، اظهار داشت: طبیعتاً در مواردی که تولیدکننده داخلی در عرصه ای فعال باشد، اساسا خریدها بصورت تضمینی از تولیدکننده های داخلی با کیفیت خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، محمدی اظهار امیدواری کرد که حضور تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در نمایشگاه سلامت بنیان ۳ در سال ۱۴۰۳ همانند سال قبل پررنگ و با دستاوردهای بزرگ تری همراه باشد.