رئیس اورژانس كشور: مجوز ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس دریافت شده است

به گزارش آنی غذا، لرستان رئیس اورژانس کشور اظهار داشت: مجوز ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس را دریافت شده؛ در صورتیکه خیرین خارج از کشور بخواهند آمبولانس به کشور وارد کنند از عوارض گمرکی آن معاف خواهند بود.
جعفر میعادفر امروز ۱۴ آبان ماه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به فرسوده بودن ناوگان آمبولانس در کشور، اضافه کرد: الان ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور وجود دارد که باید از رده بیرون بروند.
وی بیان نمود: باید به سرعت برای این این آمبولانس ها جایگزین قرار داد.
رئیس اورژانس کشور اظهار داشت: قرارداد برای تأمین ۵۰۰ آمبولانس بسته و اقدامات لازم انجام شده و نمونه اول آمبولانس ها تهیه و مورد تایید قرار گرفته است.
میعادفر با اشاره به اینکه شرکت تولیدکننده اقدامات لازم را برای تولید شروع کرده است، بیان نمود: انتظار داریم تا پایان سال جاری بخش عمده ای از آمبولانس ها وارد چرخه عملیات اورژانس کشور شود.
وی افزود: مابقی آمبولانس ها هم اوایل سال آینده تأمین خواهد شد.
رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه همینطور یک مناقصه دیگر در دست تدارک داریم که تا یکی دو ماه آینده، ۵۰۰ آمبولانس دیگر را تأمین خواهیم کرد و در این خصوص دستور وزیر وزرات را دریافت کردیم و امیدواریم در این فصل بودجه ریزی دولت و مجلس بودجه ای مستمر را در ارتباط با خرید آمبولانس لحاظ کنند تا این عقب ماندگی جبران شود، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم یکی از حکم هایی که در نظر گرفته شده اینست که یک درصد از فروش خودرو ها برای خرید آمبولانس لحاظ شود و در اختیار سازمان اورژانس کشور قرار گیرد که این مورد در صحن مجلس تصویب و درصورتیکه به تایید شورای نگهبان برسد بخش از مشکلات تأمین آمبولانس برطرف خواهد شد.
میعادفر اضافه کرد: درصورتیکه به اندازه پایگاه هایی که داریم بتوانیم آمبولانس تأمین نماییم بطور قطع نیازها مرتفع خواهد شد.
وی اظهار داشت: برای تأمین آمبولانس مورد نیاز در تلاش هستیم از ظرفیت خیرین استفاده نماییم و در این خصوص مجوز ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس را دریافت شده؛ در صورتیکه خیرین خارج از کشور بخواهند آمبولانس به کشور وارد کنند از عوارض گمرکی آن معاف خواهند بود و ما می توانیم با ۵۰ درصد قیمت آمبولانس را خریداری نماییم و خیرینی که استطاعت مالی دارند در این خصوص سازمان اورژانس را یاری کنند.
رئیس اورژانس کشور در مورد بالگرد اظهار داشت: هم اکنون لرستان به لحاظ بالگرد امدادی شرایط بهتری نسبت به سایر استانهای کشور دارد و سه بالگرد در الیگودرز، بروجرد و خرم آباد وجود دارد.
میعادفر بیان نمود: برای بالگرد خرم آباد که احتیاج به قطعات و تجهیزات دارد، این قطعات را از شرکت طرف قرارداد تأمین شده و ظرف دو ماه آینده بالگرد خرم آباد هم فعال خواهد شد.

منبع: