۳ علت عمده رجوع حجاج به پزشکان در سرزمین وحی

به گزارش آنی غذا، رئیس جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به فراهم کردن امکانات پزشکی برای حجاج کشورمان در سرزمین وحی، در عین حال مشکلات اسکلتی_عضلانی، سرماخوردگی ناشی از تفاوت دمای داخل و خارج از هتل و مشکلات گوارشی را سه علت عمده رجوع حجاج به مراکز درمانی خواند.
پیرحسین کولیوند در گفتگو با ایسنا، با اشاره به برقراری سلامت کامل حجاج ایرانی، اظهار داشت: خدمت رسانی همچنان ادامه دارد و گروههای پزشکی ما که آنجا حضور دارند و چه در مجموعه هتل ها و چه در بیمارستان ها، در حال خدمت رسانی با بهترین امکانات هستند.
وی درمورد نحوه همکاری عربستان با جمعیت هلال احمر ایران، خاطرنشان کرد: همکاری هلال احمر و وزارت بهداشت سعودی با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که مسئولیت پزشکی حجاج را به عهده دارد، مناسب می باشد و رضایت داریم.
او در رابطه با عمده مشکلاتی که سبب رجوع حجاج به مراکز درمانی می شود، بیان نمود: عمده مشکلات اسکلتی _ عضلانی، سرماخوردگی ناشی از تفاوت دمای داخل و خارج از هتل و مشکلات گوارشی است.
کولیوند اضافه کرد: از روز سوم خرداد ماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان، ارائه خدمات پزشکی لازم در مجموعه های درمانی هلال احمر در مکه و مدینه در حال انجام می باشد. تمام بخش های بیمارستان تخصصی هلال احمر در مکه مکرمه هم فعال است و متخصصان درحال ارائه خدمت به زائرین هستند. در موارد بستری هم اقدامات لازم تحت نظر پزشکان برای بیماران صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: جهت برگزاری ایمن مراسم حج، کادر درمان هلال احمر سلامت زائرین را به صورت مستمر کنترل می کنند.

منبع: