اعلام اسامی بعضی از ساختمان های بسیار پرخطر در مرکز تهران

به گزارش آنی غذا، عضو شورای شهر تهران، اماکنی همچون سرای وحید، سرای حاج ملاعلی، پاساژ حمام قبله، پاساژ رضوی، پاساژ و سینما اروپا، پاساژ گراند هتل، سرای مشیر خلوت، سرای سید ولی، سرای اتفاق، پاساژ کمپانی، سرای میرزا اسماعیل، پاساژ شناسا، پاساژ زورخانه، پاساژ وحدت، پاساژ بلور، سرای باغچه، سرای رشتی، پاساژ طلا زاد، پاساژ صفوی، پاساژ امین، پاساژ علمی، ببمارستان طرفه و بیمارستان سینا را همچون ساختمان های بسیار پرخطر منطقه ۱۲ شهرتهران برشمرد.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، مهدی بابایی در چهل و هشتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران که در منطقه ۱۲ شهرداری تهران برگزار شد با تکیه بر این که شهروندان باید از ساختمان ها یا پاساژهای ناایمن شهر تهران آگاه باشند، اظهار داشت: شاید در این برهه زمانی اطلاع رسانی همه ساختمان های نا ایمن شهر تهران در دستورکار قرار نداشته باشد اما به شکل موردی این اتفاق خواهد افتاد. چون که مبحث حفظ جان مردم و آتش نشان ها حیاتی می باشد و شهروندان تبعات اتفاقات حوادث ناگوار ناایمنی در شهر را در حوادثی مانند پلاسکو مشاهده کرده اند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بر مبنای برنامه ریزی انجام شده، در برنامه چهارساله چهارم شهر تهران، باید نرخ رشد حوادث داخل ساختمان متوقف شود، اظهار داشت: بر طبق این برنامه ریزی در سال ۱۴۰۴ هم باید شاهد کاهش حوادث باشیم که این مورد مستلزم فعالیتهای فرهنگی و آموزشی است.
بابایی از مدیران شهرداری تهران خواست در جهت کاهش حوادث و افزایش ایمنی شهر تهران از هیچ فعالیتی بخصوص فعالیتهای فرهنگی و آموزشی کوتاهی نکنند و اظهارکرد: مدیرانی که نتوانند نرخ رشد حوادث را با فعالیتهای فرهنگی و آموزشی کاهش دهند باید از شهرداری تهران بروند.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران همینطور بر لزوم ایمن سازی مراکز درمانی و آموزشی در مناطق مختلف پایتخت تصریح کرد و اظهار داشت: شهرداران مناطق، اعتبارات کمک به مدارس را که در اعتبارات معاونت فرهنگی لحاظ شده است، به مدارسی اختصاص دهند که تاییدیه ایمنی دارد. با اندیشیدن این تمهیدات، میتوان امیدوار بود که ایمن سازی مدارس با سرعت بیشتری انجام شده و جدی گرفته شود.
وی ضمن اشاره به وضعیت منطقه ۱۲ شهرداری تهران در حوزه ایمنی و مدیریت بحران، اضافه کرد: بیشترین جمعیت شناور در ایام عادی در این منطقه یک و نیم تا دو میلیون نفر بخصوص در محدوده بازار است که این مورد لزوم ایمنی بازار را زیاد می کند. هم اکنون اقدامات موثری در حوزه ایمنی بازار صورت می گیرد و آتش نشانان در این محدوده مستقر هستند اما باید با تمهیدات ویژه ای میزان حوادث این محدوده را هم کم کرد.
بنا بر اعلام روابط عمومی آتش نشانی تهران، عضو شورای شهر تهران، اماکنی همچون سرای وحید، سرای حاج ملاعلی، پاساژ حمام قبله، پاساژ رضوی، پاساژ و سینما اروپا، پاساژ گراند هتل، سرای مشیر خلوت، سرای سید ولی، سرای اتفاق، پاساژ کمپانی، سرای میرزا اسماعیل، پاساژ شناسا، پاساژ زورخانه، پاساژ وحدت، پاساژ بلور، سرای باغچه، سرای رشتی، پاساژ طلا زاد، پاساژ صفوی، پاساژ امین، پاساژ علمی، ببمارستان طرفه و بیمارستان سینا را از ساختمان های بسیار پرخطر منطقه بر شمرد.