معاون درمان وزارت بهداشت: افزایش آمار کرونا جدی نیست

به گزارش آنی غذا، معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سیر کرونا طی حدود ۱۰ روز گذشته، به صورت مداوم افزایش یابنده نبوده است، اظهار داشت: فعلاً پیشبینی از این که بخواهیم وارد یک موج جدید شویم یا افزایش جدی مبتلایان را داشته باشیم، نداریم.

دکتر سعید کریمی در گفتگو با ایسنا، درباره روند مبتلا شدن به کرونا در کشور، اظهار داشت: افزایش موارد کرونا در کشور قابل توجه نیست. البته که در طول زمان تغییرات و بالا و پایین شدن طبیعی است، اما آنطور نیست که وارد پیک جدیدی شده باشیم. موج هشتم بیماری در کشور حدودا تمام شده است. با این وجود این تغییرات و افزایش و کاهش موارد با جمعیت ۸۵ میلیونی جامعه طبیعی است. فعلاً انتظار نداریم که وارد پیک جدید شویم.

وی با اشاره به اینکه افزایش مواردی که در کرونا رخ داده است، جدی نیست، اظهار داشت: اینطور نیست که بگوییم ورودی هایمان به شکل جدی بالا رفته یا بستری هایمان به صورت قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. ما روزانه آمار مراجعین کرونا به بیمارستان هایمان را داریم و در این حوزه افزایش جدی نداشتیم و بستری های جدی اتفاق نیفتاده است. ازاین رو فعلاً پیشبینی از این که بخواهیم وارد یک موج جدید شویم یا افزایش جدی داشته باشیم، نداریم. مگر این که اتفاق جدیدی رخ دهد. بعنوان مثال جهش جدیدی از ویروس رخ دهد و… که تا به امروز خدارا شکر چنین موردی نداشتیم.

کریمی تصریح کرد: ازاین رو تغییرات در آمار در کشوری که ۸۵ میلیون جمعیت دارد، طبیعی است. آنچه اهمیت دارد، سیر و روند کروناست. سیر کرونا طی حدود یک هفته و ۱۰ روز گذشته، به صورت مداوم افزایش یابنده نبوده است و آمار بالا و پایین داشته است. بر این اساس فعلاً از نظر کرونا انتظار بروز مشکل جدی نداریم. در عین حال بیمارستان های ما آمادگی کامل برای ارائه ی خدمت دارند.

وی اظهار داشت: در کشور ۱۵۶ هزار تخت بیمارستانی داریم و الان تعداد موارد اصلا قابل مقایسه با امکانات مان نیست و خدمت رسانی به خوبی قابل انجام است. باید توجه کرد که ما در پیک های دشوار کرونا از پس خدمت رسانی برآمدیم و الان که شرایط بسیار بهتر است.

منبع: