ورود به سامانه نسخه الکترونیک دو مرحله ای شد

به گزارش آنی غذا، سازمان تأمین اجتماعی اعلام نمود به منظور افزایش امنیت سامانه نسخه الکترونیک، ورود پزشک به این سامانه دومرحله ای شده و پیامک حاوی پسورد (OTP) به تلفن همراه پزشکان ارسال می شود.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، پیش از این پزشکان تنها با استفاده از نام کاربری و پسورد ثابت که از پیش تعریف شده است، وارد سامانه نسخه الکترونیک می شدند که این فرآیند امنیت مناسب نداشت و در مواردی شاهد بروز برخی تخلفات و سو استفاده از پسورد ها بودیم.
برپایه این گزارش، به منظور افزایش امنیت این سامانه، ورود دومرحله ای به سامانه و استفاده از پسورد پیامکی در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت و ارسال پیامک حاوی پسورد به پزشکان از ماه جاری شروع شده است. لازم به ذکر است پزشکان تنها برای ورود به سامانه نسخه الکترونیک احتیاج به دریافت پسورد پیامکی و ثبت آن دارند و ثبت هر نسخه، نیازمند دریافت پسورد جداگانه نیست.
قابل ذکر است شماره تلفن همراه پزشکان در زمان ثبت نام در سامانه نسخه الکترونیک دریافت شده است و پیامک حاوی پسورد به همان شماره ای که در سامانه ثبت شده، ارسال می شود و پزشکان می توانند تغییر احتمالی شماره تلفن خویش را به مدیریت درمان استان محل فعالیت اعلام کنند تا در سامانه مورد اشاره ثبت گردد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، ارسال پیامک حاوی کد رهگیری به تلفن همراه بیماران هم به منظور ارتقای امنیت و نظارت پذیری سامانه نسخه الکترونیک در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد و از ماه آینده ثبت کد رهگیری موصوف که به هنگام نسخه نویسی الکترونیک توسط پزشک ساخته شده و به تلفن همراه بیمار ارسال خواهد شد توسط داروخانه ها و مراکز پاراکلینیکی (علاوه بر درج کدملی بیمار) جهت رؤیت نسخه و عرضه خدمات مورد استفاده قرار می گیرد.