ارتباط سر و صدای ترافیک با خطر وزوز گوش

آنی غذا: متخصصان دانشگاه جنوب دانمارک در بررسی های خود دریافتند که هرچه افراد در خانه های خود در معرض صدای ترافیک بیشتری باشند، احتمال ابتلای آنها به وزوز گوش بیشتر می شود.
به گزارش آنی غذا به نقل از ایسنا، وزوز گوش بیشتر بصورت صدای سوت ناخوشایند در گوش ها تجربه می شود که برای خیلی از افراد ناخوشایند و آزاردهنده است.
در این مطالعه متخصصان ارتباط بین قرار گرفتن در معرض سر و صدای ترافیک و نتایج مربوط به شنوایی را بررسی کردند.
یکی از متخصصان این مطالعه اظهار داشت: در داده های خود بیش از ۴۰ هزار مورد مبتلاشدن به عارضه وزوز گوش را پیدا کرده ایم و می توانیم بگوییم که به ازای هر ۱۰ دسی بل صدای بیشتر در خانه افراد، خطر مبتلاشدن به وزوز گوش ۶ درصد بیشتر می شود.
متخصصان این مطالعه اظهار کرده اند که نگران خیلی از مشکلات سلامتی هستند که بنظر می رسد سر و صدای ترافیک موجب ایجاد آنها می شود.
آنها همین طور اذعان کرده اند که بنظر می رسد سر و صدا، خطر مبتلاشدن به وزوز گوش، بیماریهای قلبی عروقی، زوال عقل و سایر بیماریها را بیشتر می کند.
هم اکنون مطالعات بیشتری برای تایید ارتباط بین سر و صدای ناشی از ترافیک و وزوز گوش مورد نیاز است. با اینحال آنچه مشخص است این است که سر و صدای ترافیک موجب ایجاد استرس در افراد شده و بر خواب آنها تاثیر می گذارد. همین طور زمانی که در وضعیت استرس زا زندگی می نماییم و خوب نمی خوابیم، عارضه وزوز گوش می تواند تشدید شود.
به گزارش نشریه “هندوستان تایمز”، وزوز گوش یک تجربه ذهنی از صدا است که منبع خارجی ندارد. می توان آنرا بصورت زنگ، وزوز، زمزمه یا شکل دیگری از صدا در گوش یا سر توصیف کرد. وزوز گوش می تواند نشانه ای از یک بیماری یا لطمه زمینه ای باشد اما همین طور می تواند ایدیوپاتیک باشد به این معنا که علت آن معلوم نیست. اغلب اوقات وزوز گوش در رابطه با کم شنوایی رخ می دهد. وزوز گوش می تواند تأثیر منفی بر کیفیت زندگی داشته باشد برای اینکه می تواند موجب مشکلات خواب، مشکل در تمرکز و افسردگی شود.

منبع: