مراکز خدمات جامع سلامت بستر اجرای طرح پزشک خانواده

به گزارش آنی غذا، مرکزی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: باتوجه به توجه وزارت بهداشت به مساله پزشک خانواده، مراکز خدمات جامع سلامت در این حوزه فعالند.
دکتر بهرام عین اللهی ۱۷ آذرماه در جریان سفر به استان مرکزی و آیین افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت شبانه روزی شهری و روستایی شهر هندودر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز مردم خیر و فداکار در بحث راه اندازی مراکز جامع سلامت و پایگاه های اورژانس تلاش داشته اند و مرکز جامع سلامت هندودر همه امکانات همچون آزمایشگاه، رادیولوژی، انواع کلینیک ها، دندانپزشکی، داروخانه و… را دارد.
وی ادامه داد: این مرکز در حقیقت در یک منطقه صعب العبور قرار گرفته است که در زمستان که جاده ها بسته می شود و مردم نیازمند همه خدمات سلامت هستند خدمت بدهد، در این جهت با پشتیبانی خیرین در راه اندازی این مراکز و تجهیز این مراکز از طرف وزارتخانه و تامین نیروی انسانی می توان خدمات خوبی را ارائه کرد.
عین اللهی اشاره کرد: یکی از موارد مهم مدنظر در این مراکز، بحث پزشک خانواده است، این مرکز برای همه روستاییان پرونده سلامت تشکیل داده است و به مروز وضعیت سلامت آنها بررسی می شود و پیش از بیماری، تشخیص های لازم داده می شود و اگر نیاز به خدمات بستری نیاز باشد، دیگر مراکز آمادگی ارائه خدمت به مردم را دارند.
وی با تأکید بر این که این مرکز فقط یک پایگاه درمانی نیست، بلکه امور پیشگیری و بهداشتی را دنبال می کند، اضافه کرد: در مرکز سفارش شد که در کنار کار دندانپزشکی، امور مربوط به پوسیدگی دندان را جدی بگیرند و خوشبختانه بخش دندانپزشکی مرکز در این حوزه ورود کرده است.

منبع: